donderdag 25 augustus 2011

Het arme schaapje

Ik hoop dat het geen slecht voorteken is, maar de dag dat ik beslist heb om een blog op te starten, heb ik een eerste echte mislukking genaaid. Niet dat ik anders alles meteen perfect uitvoer (verre van), maar meestal kan ik mijn fouten nog herstellen. Deze keer dus niet  ...

Ik wou een 'schapeke' maken voor de dochter. De inspiratie haalde ik hier (foto 5 en 6) en ik zou deze uitleg gaan gebruiken. Poepsimpel, zelfs voor een beginnende naaister zoals mezelf.

Alleen zou ik het afwerken met leren biais. En daar is het dus verkeerd gegaan ... Dat plooit dus niet mee zoals gewone biais (zelfs op rechte stukken is het een ramp), met het volgende slordig resultaat ...


Leren biais ... niet aan te raden
Op zich kan ik het misschien nog herstellen, maar ik zou langer werk hebben aan het lostornen (door die wol) dan gewoon de stof opnieuw te knippen.

Omdat ik het idee op zich nog steeds leuk vind, is de kans dus groot dat ik dit zal hermaken. Het heeft immers iets 'stoers' voor een 4-jarige die broeken uit haar kleerkast heeft verbannen en enkel nog (bij voorkeur 'ronddraaiende') rokjes wil dragen. En daarbij is het ook nog lekker warm voor de koude winterdagen.



Volgende keer zal ik ofwel katoenen bruine biais gebruiken of gewoon keren zoals in de originele uitleg. Nu ik het zo bekijk, zal ik waarschijnlijk ook de hoekjes onderaan afronden, zodat het wat 'vrouwelijker' is.

Laat ons hopen dat het op deze blog bij deze eerste en enige mislukking blijft ...



1 opmerking:

  1. Leuk! Een nieuwe blog! gefeliciteerd!!
    Ik vond je door een beetje reclame van IeneMiene en vind je eerste blogjes al helemaal leuk!
    Ik ga je volgen!
    Dat er nog vele blogjes mogen komen!!

    BeantwoordenVerwijderen