vrijdag 26 augustus 2011

Rokjesfabriek --> Klaar voor school!

Ik heb net een paar weken verlof achter de rug. Hierin heb ik van de afwezigheid van mijn hubbie (die deze keer geen verlof had) en van het slechte weer dankbaar gebruik gemaakt om de dochter in het nieuw te steken voor het nieuwe schooljaar. Ik had ook al redelijk wat stof aangekocht hier en daar ... en hier en daar ... dus ik was er klaar voor.

Als 'beginnelingske' maak ik het mezelf liefst niet te moeilijk. En aangezien mijn dochter (zoals de meeste kleuters) nogal plat zijn rondomrond, steek ik meestal geen rits in de rokjes (wat me toch een hoop prutswerk bespaart), maar werk ik meestal met een elastiek en een knoopsgat zodat ik de elastiek naar wens kan aanpassen. En dan varieer ik eens tussen rimpeltjes, (stolp)plooitjes, met/zonder zakken, met/zonder paspelband, ...

Deze keer heb ik gemaakt van boven naar onder:
- Stolpplooirokje in druppelstof, gekocht bij Fabricworm
- Rimpelrokje in populaire Coquelicot stof van Petit Pan, gekocht bij Vermiljoen
- Milkmaid skirt in paarse 'tegels', gekocht bij Fabricworm
- Plooirokje in groene stof, gekocht bij Fabricworm. Hier heb ik wel een blinde rits ingezet omdat plooitjes die dan te veel gerimpeld worden door elastiek niet zo mooi zijn. En mijn rits is nog vrij goed gelukt deze keer :-).



Met 2 paar nieuwe botten erbij kan ze eraan beginnen volgende week - tenzij het nu ineens toch nog zomer wordt en ze nog eerst haar zomerkleren moet dragen ;-)




 


10 opmerkingen:

  1. Leuke blog, ik ga je zeker volgen. Je maakte al prachtige dingen waaronder dat manteltje.
    En super leuk dat ik in je blogrol sta! Echt tof!!!
    En wauwh, deze rokjes zijn prachtig! En ik zie dat je een oog hebt voor mooie stofjes. Heel schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke blog. Je maakt heel mooie dingen !!! IeneMiene heeft gelijk, het is de moeite uwe blog te volgen, dus dat gaan we dan ook zeker doen.

    groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dankjewel allemaal! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooie dingen! Ik ben fan van de stofjes die je uitkoos. Ik ga je zeker volgen, want hier zal zeker nog moois te zien zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke rokjes! Het druppelstofje hebben ze nu ook bij Vermiljoen, misschien dat ik het na het zien van dit rokje (en dat van Emma en Mona) toch ook maar bestel... Leuke blog, ik word direct volger se!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel leuk die verschillende rokjes en allemaal in zo'n mooie stofjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke blog, ik ga je volgen! En wat maak je veel, als ik alleen de maaksels uit januari nu al zie... En dat met twee kleintjes! Ook ik heb een dochter uit 2007 en een zoon uit 2010, en probeer veel achter de naaimachine te kruipen, maar er is altijd tijd tekort... Leuk om hier dan even inspiratie op te doen!

    BeantwoordenVerwijderen