maandag 26 september 2011

Blokjesrokje en nieuwe stofjes :-)

... nog een rokje om de kleerkast van de dochter aan te vullen. Deze keer opnieuw een rimpelrokje met paspel maar deze keer wel gevoerd. Heb een beetje moeten prutsen maar het resultaat is wel ok denk ik.


Het stofje heb ik gekocht op De Vitrine bij Vermiljoen. Ik had het ook al op de site gezien maar vond het toen niet zo speciaal. In het echt komen die rode blokjes veel beter tot zijn recht. De rode voering is dezelfde katoen als bij dit rokje.

Vrijdag heb ik samen met Ienemiene een hele leuke namiddag beleefd op het Stoffenspektakel in Gent. Het was weer niet makkelijk om ons in te houden bij het zien van al dat moois aan schappelijke prijzen.
Maar aan deze kon ik niet weerstaan:




Van links naar rechts:
- wollen stof die ik in combinatie met die ernaast wellicht zal gebruiken voor een handtas
- twee tricotstoffen voor kleedjes voor mezelf (hoewel mijn dochter me al met lieve oogjes vroeg om een kleedje voor haar te maken in dat zwart met stipjes)
- zware rode tricot
- dat paarse met bloemetjes wellicht voor een Menina-tas die we gaan maken in de naaiclub
- dat grijze met figuurtjes uit verschillende landen wellicht voor nog een rokje (waarom ook niet)
- die toile cirée rechts in combinatie met dat paars en overschot van dat groen links voor een messenger bag om aan de buggy te hangen - de luiertas is aan vervanging toe.

Veel plannen dus, en veel te weinig tijd :-)

7 opmerkingen:

  1. Super mooi rokje!
    En goeie buit op het stoffenspektakel! Klaar voor meer ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi rokje en ik vind 't stofje prachtig!
    Mooie stoffenbuit! Het derde stofje (van links) heb ik ook! Je weet wat te doen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi rokje!!En wat een mooie stofjes heb je mee!!!Ben benieuwd wat je er allemaal van gaat maken..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi rokje! Het resultaat mag er zeker zijn!

    Bij al die stoffenspektakelpostjes overal vind ik het steeds meer jammer dat ik zelf niet op het stoffenspektakel geraak...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg mooi rokje en stofje. En heel herkenbaar. Veel te weinig tijd en te veel ideeën.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb je getagd op mijn blogje. Hopelijk vind je dat niet erg!

    http://piepow.blogspot.com/2011/09/getagd.html

    BeantwoordenVerwijderen