vrijdag 9 september 2011

Een Twinrokje

Ik had dit stofje al liggen van in mei na een bezoek aan De Vitrine in Brugge, waar ik het kocht bij hen. Ik zag er wel 'een rokje' in voor de herfst, alleen duurde het een tijdje voor ik er een bepaald model bij zag.
Een tijdje terug zag ik deze twinrok van Emma & Mona verschijnen en toen wist ik het! Alleen had ik nog een rood katoentje nodig, en dat vond ik ook bij hen, maar dan online deze keer.

En dit is het geworden:




Ik vond de uitleg van Emma en Mona duidelijk, alleen had ik wat moeite om de hoeveelheid rimpeling van de rokdelen te doen overeenkomen met de tailleband. Dit komt omdat zij met 'kokers' werkt, waarbij de zijkanten reeds zijn gesloten op het moment dat je de gerimpelde rokdelen aan de tailleband zet. Wellicht ken ik de juiste truc hiervoor niet, meestal rimpel ik eerst, zet dit aan de tailleband, en hetgeen ik dan over heb, knip ik af ;-) En pas dan sluit ik alles langs de zijkant.

Een tip voor als u zich ook aan dit rokje zou wagen: zorg voor voldoende draad, want ik denk dat ik 4 of 5 keer mijn spoel heb moeten opdraaien. Al dat rimpelen en zigzaggen van de laagjes is nogal 'draadintensief''. :-).


6 opmerkingen:

  1. Heel mooi rokske en dat stofje maakt het af!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi zeg! En die combinatie met dat superleuk t-shirtje is echt geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi! Leuk stofje! Dat rokje zou ik ook graag eens maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @emma en mona: heb ondertussen al stof gesneden voor een 2de. Het model gaat haar zo goed en zelf is ze er ook blij mee (een prestatie) op zich. Dus nogmaals dank voor mooie tutorial.

    BeantwoordenVerwijderen