zondag 18 september 2011

Herfstjurkje/ of rokje?

Al surfend stootte ik een aantal weken geleden op dit leuke patroontje. Ik zag er wel iets in voor de herfst, zo met een coltruitje eronder en met een legging en ik had toevallig net dit stofje besteld bij Koekepeertje. Voor de afwerking koos ik donkergrijze biais en dit is het geworden:

Voorkant:


Achterkant:


Op zich wel mooi, vind ik zelf.
Alleen, als ons model het aanheeft, vind ik het precies toch niet zo mooi.


Wat vinden jullie? Zou ik durven proberen om het bovenstuk smaller te maken, zodat het minder 'poft' en ze dus niet zo 'zwanger' lijkt?
Of zou ik er ineens het bovenstuk eraf knippen en er een rokje van maken? Misschien is het patroon meer geschikt voor luchtige zomerstofjes en heb ik dit gewoon verkeerd ingeschat.

5 opmerkingen:

  1. Ik zou het bovenstukje zeker niet smaller maken. Ik vind het wel kunnen, al zou ik persoonlijk dit patroontje inderdaad gebruiken voor zomerse outfitjes.
    Het is trouwens een prachtig patroontje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Raar, ik zie de 2 eerste foto's en denk: wauw, dat ga ik ook maken!
    Bij de foto op model: mmm, misschien toch niet. Om één of andere reden minder leuk (niet het model dat het draagt, wel het jurkje)als het aan is.
    Ik zou het persoonlijk ook smaller maken, of het lintje minder strak aanspannen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @nanka: dat was ook het gevoel dat ik had. Denk dat ik ga proberen te versmallen.

    BeantwoordenVerwijderen