vrijdag 2 september 2011

Het niet verplichte turnzakje

Dit schooljaar heeft de dochter opnieuw 'officieel' 2 keer per week 'turnles'. Vorig jaar had de school geen uren genoeg om een turnjuffrouw voor de kleuters aan te houden, maar dit jaar dus terug wel. Op de vraag aan de juf: 'Moet ze daarvoor turnpantoffeltjes meehebben?' kwam het antwoord: 'Neen hoor, ze mogen hun gewone schoenen aanhouden'. Brrr, nieuwe laarzen, twee keer per week een uurtje over de vloer laten kruipen/slepen/rollen ... daar krijg ik dus rillingen van, zelfs op een warme dag zoals deze.
Op de vraag 'Mogen ze daarvoor turnpantoffeltjes aandoen?' was het antwoord gelukkig: 'Ja hoor, die mogen ze dan op school laten'.
Gezien de turnzaal zich aan de overkant van de straat bevindt, heeft ze dus een turnzakje nodig om die pantoffeltjes te transporteren. Dus ... joepie, eindelijk een reden om het alom geblogde turnzakje van Noodlehead uit te proberen.

Het ging vrij vlot, enkel de uitleg om het bovenste deel van de voorkant aan het 'zipper-gedeelte' te bevestigen vond ik wat verwarrend, dus heb ik maar iets gedaan om het ongeveer te doen kloppen.




De pimpampoentjes-stof komt van het Stoffenspektakel, de rode stof uit een kussensloop van de kringloopwinkel, het groene stukje ook uit een kussensloop van de Kringloopwinkel (dezelfde die ik gebruikte voor dit hemdje, geblogd door IeneMiene)



2 opmerkingen:

  1. Een heel leuk turnzakje! Ik zou die ook graag eens maken. Maar hier heeft dochterlief (3de kleuterklas) er nog geen nodig...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk! Lilith heeft er ook nog geen nodig, maar ik heb de tutorial wel al opgeslagen voor als het zover is.

    BeantwoordenVerwijderen