zondag 18 september 2011

RecyKleren: H&M rok wordt zomerjurkje

Dankzij het initiatief van boomie hebben we de voorbije dagen al allerhande recykleer-projecten zien passeren. Ik had ook nog recyclage-werkje liggen dat ik graag met jullie wou delen. Het dateert al van voor de zomer maar ik hoop dat dit geen probleem is.

Ken je dat: die rokken van de H&M voor 9,99EUR waarvan je denkt: 'dat ziet er een leuk rokje uit dat wellicht heel makkelijk is om te dragen?' en waarvan je dan achteraf denkt: 'hier kom ik beter niet mee op straat.'?

Vorige zomer (2010) kocht ik er ook zo eentje. Aangezien ik toen net bevallen was, kwam het rekkend gedeelte goed van pas.



Maar voorbije zomer (2011) (toen de babykilo's gelukkig verdwenen waren) wou ik toch van dit rokje vanaf. Ik versmalde het gevoelig en van de afgeknipte stof maakte ik 4 lintjes die ik eraan stikte. En zo kwam ik op een halfuur tijd aan dit zomerkleedje voor de dochter.



Gelukkig heb ik nog een paar centimeters stof 'verstopt' in de zoom zodat ze het volgend jaar nog kan dragen, want met onze voorbije 'zomer' is het niet vaak uit de kast gekomen - behalve op reis dan.


En vorige week kreeg ik een gelijkaardig rokje van mijn moeder die dezelfde miskoop had gedaan :-).

6 opmerkingen:

  1. Heel mooi! Een zeer geslaagd recyclage-project! En wat slim om wat extra zoom te voorzien....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuke dingen maak jij! over mijn armbandje op mijn blogje, ik volgde deze handleiding, http://jchandmade.typepad.com/jc_handmade/2009/02/miy-mama-chic-wrist-cuff.html

    BeantwoordenVerwijderen