zondag 23 oktober 2011

En de Barbies mogen mee ... in de Menina

Vorige week donderdag was er opnieuw StikStof. Daar zijn we vrij om aan een eigen project te werken of een 'collectief' project. Deze keer konden we kiezen voor de Menina-tas - ideaal, want dit stond al een tijdje op mijn lijstje. Zo kan ons Barbiekoppel makkelijk mee op stap (vinden jullie die Ken ook een beetje op Showbizz Bart lijken? - in mijn tijd was die toch wel stoerder met zijn donker plastieken haar)





Heb dezelfde stof gebruikt voor buitenkant en binnenkant omdat ik niets anders had liggen wat erbij paste. De stof heb ik van het Stoffenspektakel. (De rest zal ik gebruiken voor een rokje à la IeneMiene.)
Voor de afwerking heb ik 2 knopen op elkaar genaaid. Ik vond geen grote roze knopen en had nog grote blauwe liggen.


15 opmerkingen:

  1. zo'n tof idee om die knopen op elkaar te naaien. mooi met die paspel ertussen ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een heel mooi stofje, en die twee knopen op elkaar, dat is echt een goed idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind dat ook zo'n mooi patroontje, die menina. Je brengt me op ideeën!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat patroontje ga ik ook eens proberen. Ik denk dat ik er hier ook enkele miekes content mee kan maken. En die knopen da's inderdaad goed gevonden.

    Anja,
    http://sterretje-sam.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Supertoffe Menina! En zo'n goed idee van die knopen.
    Enneuh, inderdaad, de gelijkenis met Showbizz Bart is treffend. Geef mij toch ook maar die ouderwetse stoere Ken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi!!! 't Stofje zou ik ook wel willen!

    't Is voor 't eerst dat ik Ken met blonde haren zie en 't eerste wat bij mij opkomt is: "Oei!"
    Maw, ik vond den Ken van vroeger ook stukken aantrekkelijker!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi,
    Leuke tas!
    Goed idee van de dubbele knopen.
    En leuk dat je op mijn blog bent komen kijken en een reactie hebt achtergelaten.
    Ik ga je volgen, want ik vind dat je een leuk blog hebt. Tot ziens dus maar!
    Groetjes, Ria. (aankleedpopje.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooie tas...!
    Geef mij ook maar de oude Ken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie tas in zo'n mooi stofje. Die knopen zijn echt wel geslaagd.
    Ben zag er in onze tijd toch veel knapper uit. Dat geblondeerde haar en die paarse glitter das.....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. oei nog vergeten te vragen. Waar vind je dat patroontje voor die tas??

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een prachtige Menina is het geworden! Barbie zal content zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. @plagneetje: de link stond in de tekst maar nog es speciaal voor jou:-)
    http://eloleo.blogspot.com/2010/05/menina-tas-handleiding-en-patroon.html

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hij is heel schoon geworden!!! Als je wil mag je me de foto's mailen, dan zet ik ze op de website als je dat goed vindt natuurlijk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hei Sylvie, leuke tas! Das eentje om te onthouden. :)
    Els (zus van IeneMiene)

    BeantwoordenVerwijderen