donderdag 6 oktober 2011

Messenger bag / luiertas

Onze oude luiertas was aan vervanging toe. Het idee was om een gewone messenger bag te maken, maar dan voorzien van een paar vakjes om beetje orde te kunnen scheppen.
Vorige week zag ik bij Missy N een leuk model verschijnen. Vooral de rits leek me zeer handig.
Ik heb het patroon 1,5 keer vergroot en langs de binnenkant nog een aantal vakjes voorzien. De flap en de zijkant/onderkant is in toile cirée zodat het grootste deel beschermd is tegen de regen.
Alle stoffen komen van het stoffenspektakel.


voorkant: 2 vakjes



achterkant: vakje om het opvangschriftje weg te stoppen




Omdat de gewenste lengte varieert aan de buggy of aan de schouder, heb ik gezorgd voor een verstelbaar hengsel - de metalen delen heb ik gerecycleerd van een oude handtas


In de rapte ook nog een tasje bijgemaakt voor reservekleertjes gebaseerd op deze tutorial (hoewel je daar eigenlijk geen tutorial voor nodig hebt); en 2 tasjes voor lepels, thermometer, kammetje en ander langwerpig materiaal.



en zo ziet het eruit langsbinnen.

en aan de buggy ...



En we zijn weg ...






8 opmerkingen:

  1. Supergoed gedaan zeg!! En met die verstelbare riem ziet het er uit alsof hij recht uit de winkel komt. Of nee, toch niet, in de winkel verkopen ze ze zo mooi niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauwh zeg, wat een vakwerk! Zelfs aan de kleinste details werd er gedacht! En heel schoon!
    Waar koop je eigenlijk zo'n magnetische drukknoop? Is dat moeilijk om te bevestigen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Katja, dat koop ik gewoon in Veritas. Je hebt knopen om met hand aan te naaien, maar voor deze moet je twee gaatjes maken, 'beentjes' van knoop erdoor steken en de 'beentjes' overplooien. Er zit een plaatje tussen om te verhinderen dat het snel doorscheurt. Kortom, zeer makkelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, wat een goed georganiseerde luiertas op die manier ! Had ik ook maar zo'n handige en vooral mooie tas in de tijd !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je zou bijna terug aan baby'tjes beginnen denken met zo'n mooie tas. Ik kwam eens piepen naar de andere blog(st)ers die Piepow getagd had en kwam zo bij jou terecht. Ik denk dat ik hier nog even blijf hangen bij zoveel moois!

    http://sterretje-sam.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen