zondag 6 november 2011

Winterjas - eindelijk!

Ik geef toe, een proefversie maken in augustus voor een winterjas en deze dan pas maken in november is een beetje riskant. Er is hiers immers nogal wat gegroeid in die paar maanden tijd. Gelukkig moest ik enkel de mouwen langer maken en voor de rest is het 'lijveke' van de jas wel nog breed genoeg.

Ik gebruikte kobaltblauwe wol en een katoenen 'behangmotiefje' voor de voering, beiden aangekocht in Den Beer. De oranje paspel maakte ik zelf.
Het patroon is DMK Stylish kids coat en hebben we al zien verschijnen bij IeneMiene, Yane, De stikdoos en wellicht nog elders. Het valt wel op dat we bijna allemaal iets anders doen met de knopen  ;-). Over de knopen gesproken, ik vrees dat ik wel 1 of 2 knopen opnieuw zal moeten aannaaien, ze staan niet perfect - maar dat is werk voor in de zetel deze avond.

Ik heb het jasje niet voorzien van warme tussenlaagskes omdat het vooral moet dienen om 'binnen' te dragen vb. het winkelcentrum of om op bezoek te gaan en dus niet om weer en wind te trotseren.








Ik zoek nu natuurlijk nog een bijpassende muts, misschien moet ik wel eens proberen iets te haken. Ik heb dat nog nooit gedaan maar als ik een aantal bloggers mag geloven, is dat best te doen. Een jaar geleden had ik ook nog nooit een naaimachine van dicht gezien daar kan ik nu toch ook wel redelijk mee weg ... Het is niet de beooeling er een nieuwe hobby bij te nemen, maar een muts lijkt me nu wel leuk.
Dan zou ik een oranje mutsje maken met blauw accent. Bijvoorbeeld zoiets. Als iemand tips heeft voor 'doenbare' haakmodelletjes, dan zijn deze zeker welkom.












21 opmerkingen:

  1. zo mooi!!!! de kleurencombinatie is prachtig, ook de voering! Ferm gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat is mijn lievelingsblauw! En bij dat behangmotiefje kan ik voorlopig alleen maar denken: "hebben!"
    Mooie jas!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie jas!!
    Haken is inderdaad niet zo moeilijk!
    Als ik het kan dan kan jij dat zeker :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waw! Schoon jasje zeg!

    Waarom kijk je niet eens bij maffe muts? Ze hebben daar hele leuke mutsen en de kleur kan je zelf kiezen...je moet maar eens googelen maffe muts

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het wachten meer dan waard! Mooie kleurencombinatie en het staat haar heel goed.

    Ivm haken: vorige week startte ByMiekk met online haaklessen voor beginners :-) http://bymiek.blogspot.com/p/haakles.html
    Ideaal moment - vooruit met de geit zou ik zeggen. Ik volg ook mee :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige jas. Ik hou van dat kobalt blauw!
    Heel mooi met die paspel en leuke knopen en voering!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Supermooi! Ik ben ook fan van dat blauw. valentine heeft ook zo'n manteltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @Ienemiene & Fam: bedankt voor de tips!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super mooie kleurencombinatie. En het staat erg goed bij haar laarzen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi zeg! Ik heb een vriendin die goed kan haken, ik vraag eens aan haar een patroontje voor een muts.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi, dat jasje! Prachtige kleuren.
    Haken, niet zo mijn ding. Ik trek naar veritas voor een mutsje. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Die is echt prachtig geworden! Complimenten hoor! En een ideetje voor de muts: kun je er niet eentje naaien van dezelfde stofjes als de jas?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel mooi! Dat blauw is o zo mooi zeg. En die haaklessen bij ByMiek wilde ik je ook al aanraden, ik hoop daar ook te leren hoe ik een mutsje kan haken.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Super!! En die voeringstof is zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wauw!! hij is super!! en haken dat valt goed mee!

    BeantwoordenVerwijderen