zondag 4 december 2011

Feestoutfit nummer (1 &) 2

Met de (heel snel) naderende feestdagen werd het tijd om aan de feestoutfits te gaan denken. Ik had voor alle zekerheid al een zwart jurkje gekocht in de H&M (het jurkje rechtsboven met het strikje)
(--> feestoutfit nummer 1) maar ik wou toch ook zelf iets maken (--> feestoutfit nummer 2).

Het bovenstuk is gebaseerd op de mme zsa zsa gilet (maar dan het voorpand in 1 stuk en de rugpanden in 2 stukken) en daaraan zette ik een gerimpelde rok. Het stofje is van Robert Kaufman (gekocht bij Fabricworm). Het kleedje is volledig gevoerd met een katoentje in bijna exact hetzelfde geel van Koekepeertje.

Met de laatste restjes maakte ik nog een striklint, om het wat feestelijker te maken, en de drukke print te 'breken'. De ene zijde in het geel, de andere in de bolletjesstof, en zo kan ik wat variëren ...




Ik ga het wellicht combineren met een bruin truitje van de JBC, maar als ik nog een bolero'ke vind in een bijpassend kleur, ga ik daar de voorkeur aan geven - denk ik.













21 opmerkingen:

  1. Wow ik vind het supermooi! Ze zal nogal stralen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap gedaan!! Ge zijt een échte plantrekker hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik geef de voorkeur aan outfit nr 2. Echt heel erg mooi. Mooie stoffencombinatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Uw dochtertje zal zeker in het oog springen met dit mooie kleedje !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel schoon! Leuk stofje en de strik maakt het helemaal af! Méér dan geslaagd!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi met die gele strik! Ze zal stralen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mor allé gij!!!! Je doet me telkens verbazen! Voor iemand die op haar eentje de kneepjes van de naaimachine leerde...chapeau hoor. Je durft veel meer aan dan ik, iemand die 6 jaar naaien in het middelbaar volgde.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Waauw! Ik heb exact hetzelfde stofje besteld bij fabricworm. 3 weken later wel nog steeds niet ontvangen... Duurde het bij jou ook zo lang, of moet ik onze postbode eens aan de tand voelen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @fam: ja ik zit daar niet mee in, gewoon doen :-)
    @ nele, nee, meestal heb ik fabricworm binnen de week ... Heb je al een verstuurbericht gekregen?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Bedankt voor je reactie! Ik dacht al dat het niet zo lang mocht duren. Verstuurbericht van Fabricworm is in orde, maar mijn vriend zei vandaag dat hij een ander pakketje ook niet ontvangen heeft. Ik ga eens bij de post horen, want het is toch wel echt een heel mooi stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik keek vandaag eens jebblog door, je maakt hele mooie dingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk om je blog te ontdekken!!! Mooie dingen maak jij! En merci voor de link naar mijn blogje ;-).

    BeantwoordenVerwijderen