zaterdag 24 december 2011

Van Katoen - feestkleedje 3

Het kleuterpatroontje van Van Katoen is in 1 woord zalig! Aarzel zeker niet om dit aan te kopen: het is goedkoop en je steunt er een goed doel mee! Het zit heel snel in elkaar, en je kunt er alle kanten mee uit als je varieert in de stofkeuze.

Ik heb een wollen versie gemaakt, uit de restjes van het winterjasje. Ik maakte maat 110 en gelukkig kwam ik net toe met mijn stof (dat was even spannend). De binnenkant heb ik niet tot onderaan kunnen voeren, maar aangezien het kleedje in wol is, is dat niet zo erg.




De knoopjes zijn 'bekleed' met dezelfde stof. Ik heb geen biais gebruikt op de zakken, en daarom heb ik ook de sierstiksels vooraan weggelaten. Maar voor een zomerversie ga ik dit zeker eens proberen.
Voor de achterkant heb ik de knoopsluiting gekozen. Wat een gemak is dat, ga ik zeker nog gebruiken in andere kleedjes.





Ik heb nu echter wel een probleem ... wat ga ik mijn dochter nu aandoen vanavond ... want dit is feestjurkje 3 :-).

Prettige feesten iedereen!

13 opmerkingen:

  1. Tis inderdaad een knap kleedje!
    Misschien moet ik er mij ook eens aan wagen voor de dochter!
    Misschien moet je gewoon 3 keer feest vieren, voor ieder kleedje een feest ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi kleedje! Ik heb het patroon hier ook liggen, maar nog niks mee gedaan. Maar nu voor de winter hadden onze meisjes eigenlijk al voldoende in hun kast hangen, 't zullen hier dus zomerversies worden. Als ze even mooi worden als jouw versie heb ik goeie hoop ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aan feestkleedjes geen gebrek! En ook dit exemplaar is weer een pareltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi! Ik moet dat patroontje dringend kopen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een heel mooie versie! Wat een mooi stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Pure luxe, 3 feest-outfits! En wat is het geworden? Of heb je halverwege de avond eens gewisseld ;-)? Dit is in ieder geval ook een superschoontje geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. waaw, schitterend kleedje! Echt schoon gecombineerd, amaai de dochter gaat in gelijk welke feestjurk blinken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schitterend, ik zou dat patroontje ook beter vlug bestellen om nog vlug bij de andere pakjes onder de kerstboom te leggen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtexemplaartje met dat retro stofje !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Amai, echt een vree schoon kleedje ! Mooie combinatie !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. het is een prachtig kleedje! Schitterende stofcombinatie!

    BeantwoordenVerwijderen