donderdag 5 januari 2012

flock-flock op de deur

In het kader van onze slaapkamerwissels, zocht ik een alternatief voor de houten letters die we hadden op de slaapkamerdeur van mijn dochter (genre dit). De letters moesten er toch af (gezien de wissel) en ik ben er eigenlijk nooit echt 'zot' van geweest. Iets anders dus.

Ik wou per se iets met stof doen, en dit is het geworden:



Ik denk dat het redelijk duidelijk is, maar zo ben ik tewerk gegaan:
- men neme een kader naar wens (bij ons is het deze van Ikea)
- men neme een stofje dat u aanstaat (voor de zoon is het deze van Vermiljoen)
- men flockt er de naam op van het kind dat er zal slapen (ik heb flockfolie van Hotfix gebruikt)
- et voilà!




Het was mijn allereerste flockervaring en die is goed meegevallen - ik ga dit in de toekomst dus vaker gebruiken. Ik heb meteen verschillende kleurtjes besteld bij hotfix, dus hopelijk is de kwaliteit goed.

Nu nog wachten op het stofje voor de dochter dat onderweg is uit 'Amerika', en dan gaan we ons niet vergissen van kamer ... wanneer ze niet meer samen slapen zoals voorlopig het geval is ... wanneer de meubels van de zoon zijn opgeslagen ... ooit :-).

18 opmerkingen:

  1. heel tof, maar hoe ga je dat ophangen? met lijm? want als je deur dichtwaait valt die kader er toch af? maar soit, tis heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @miss lizz: we gaan eerst proberen met gewoon ophangen, maar je zou best gelijk kunnen hebben (daar hebben we ook al rekening mee gehouden :) en dan zal het met dubbelzijdig plakband moeten. Gelukkig hebben wij nog oude deuren boven (lees: nog geen definitieve deuren :-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tis echt zeer mooi en heel origineel vind ik. Ik ga je zeker na-apen eens onze gang geschilderd is!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat vind ik ook een super idee. Dat wil ik ook graag doen als we in ons nieuw huis (ooit) wonen.
    Ben benieuwd naar het exemplaar van de dochter!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waw zeg, dat is schoon en origineel!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is echt wel toffer dan die houten letters! Leuk idee, dat moet ik onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is een goed idee! Ik vermoed dat je veel navolging zal krijgen...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk idee! Dat ga ik zeker onthouden voor als we binnenkort de kinderkamers eens definitief inrichten. En pas maar op, vanaf nu wordt je waarschijnlijk verslaafd aan flockfolie, want het is zo handig en leuk om te gebruiken en iets zo vlug persoonlijker te maken en je eigen touch te geven ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. schoon zeg! misschien komt dat er hier ook eens van maar eerst moet mijnen boven geschilderd geraken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. that's a really nice idea! did you cut the letters by hand?

    BeantwoordenVerwijderen