woensdag 4 januari 2012

mijn mama haalde de breinaalden nog eens boven

Mijn moeder kan zeer goed breien. Ze heeft zeer veel gebreid toen ik klein was - voor haarzelf en voor mij. Naarmate ik ouder werd, werden de breinaalden minder en minder uitgehaald. Af en toe begon ik eens iets te breien in een opwelling, maar dan had ik er geen zin meer in en dan werkte mijn moeder dit af. Maar meer dan dat is er de laatste jaren niet gebeurd.

Door het tonen van de ronde sjaals van Mie Flavie, kon ik haar echter overtuigen om nog eens een sjaal te breien, voor mijn dochter.



De tweedwol is van Zeeman. Het motief is de honinggraat, en haalden we van YouTube. Pas daarna heb ik gezien dat Mie Flavie ook een handleiding op haar blog heeft staan voor haar mooie sjaals. Die gaan we zeker ook eens uitproberen.



Bij deze: bedankt mama!

7 opmerkingen:

  1. Heel tof! Jammer dat mijn mama niet kan breien...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben er zeker van dat ze er veel plezier van zal hebben! Mijn dochters dragen niets liever dan ronde sjaals. De klassieke sjaals blijven hier in de kast liggen. De ronde sjaals zitten zo gemakkelijk, zijn snel aangedaan en komen nooit los.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi gedaan! Mijn moeder breide vroeger ook massa's!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooi, alle lof voor die mama van je!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. sjiek, ik wou dat ik ook een creatieve mama had :-)

    BeantwoordenVerwijderen