maandag 2 januari 2012

Pre-geboortepakketje en 'cadeauverpakkingen'

De feestdagen zijn voorbij en de meeste cadeautjes werden ondertussen uitgewisseld.

Voor mijn schoonzus die in februari voor een tweede keer mama wordt, heb ik een pre-geboortepakketje gemaakt. Ik wordt immers meter van dat kleintje :-). Aangezien ik nog niet weet of het een broertje of een zusje wordt, heb ik geprobeerd om neutrale kleuren te gebruiken en ook geen te drukke prints, om er zeker van te zijn dat het in de smaak zou vallen bij de mama. Ik maakte het alom gekende boho-zakje (als verpakking), een tutlintje, een tutdoekje, een slabbetje en een speelkubus die ik hier vond. Uit de Vichy kussensloop die ik ooit (nieuw) in de kringloopwinkel kocht heb ik nu echt wel het maximum gehaald.


De achterzijde van het slabbetje is ook in de rode spons.



Aan mijn andere schoonzus gaven we een kledingbon, maar een bon zomaar afgeven is nogal saai, niet? Dus bokste ik nog snel een elisanna-clutch in elkaar, als verpakking. Het bruine stofje kocht ik hier.


Voor het petekindje van mijn man kochten we Beyblades, die we dan verpakten in een hobo-sack.
De lievelingskleur van het manneke is rood, dus wou ik dit zeker gebruiken. De kastelenstof vond ik bij Zesti.




Nog 1 iets af te geven in de komende dagen en dan zijn we rond.

Ondertussen heb ik al een aantal nieuwe stofjes besteld bij Fabricworm en Luckykaeru. Dat het nu maar snel lente is ... :-)

Ondertussen zijn we ook begonnen met de grote slaapkamerverhuis. Maar een geblokkeerde rug strooit wat roet in het eten waardoor er mijn kinderen nu in dezelfde kamer slapen en de andere kamer overhoop ligt. Maar dat komt wel in orde. Ooit.

6 opmerkingen:

  1. Wat is die baby al verwent voor alleer die er is !
    Echt mooie dingen staan er op je blog !
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige cadeautjes! Je hebt er je werk van gemaakt...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi setje! En dat nog voor de baby geboren is... De kleuren zijn leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooie kleurencombinatie heeft dat kraamcadeautje! Moest ik het in een winkel zien liggen, ik zou er veel voor betalen :-)
    Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, wederom fantastisch!

    Is het tutdoekje een eigen creatie of vond je ergens uitleg over hoe je 't maakt? Want ik vind het fantastisch (handig)!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik neem de omtrek van een ikea bordje (vierkant met afgeronde hoeken), biais rondomrond en een lintje in het midden stikken. Lint kun je kopen maar je kunt ook een lintje maken van uit dezelfde biais. Ik neem voor onderdraad (voor het aanstikken van het lint) dan dezelfde kleur als de spons, dan zie je dat minder aan de achterkant. Ik gebruik dat ook constant en veel goedkoper en fellere kleurtjes dan die van Koeka :-)

      Verwijderen