zaterdag 18 februari 2012

Welkom Maurice!

Afgelopen donderdag werd ik voor de tweede keer meter, opnieuw van een jongetje: Maurice. Het is een wolk van een baby! Zo klein dat dat toch weer is hé, zo een pasgeborene :) (smelt).

En zo een baby, dat vraagt natuurlijk om cadeautjes. Met nieuwjaar gaf ik de mama al een pre-geboortepakketje maar ik wou opnieuw graag opnieuw zelf iets maken (naast het 'echte' cadeau van de geboortelijst). Ik heb al verschillende bloggers gezien die het ook deden: het geboortekaartje gebruiken als inspiratie voor een flock-body of t-shirt. Ik moest wel even slikken toen ik het smalle lettertype zag op het kaartje ... maar het is nog redelijk goed gelukt. Jammer dat ik geen lichtblauwe flock in huis had, maar langs de andere kant: m&m's heb je ook in alle kleuren hé ;-).




Daarnaast had ik de mama beloofd om een borstvoedingschort te maken. Ik was op zoek naar het geschikte materiaal, en heb dan uiteindelijk platte baleinen in stof gekocht in de Veritas (bedankt Naja voor de tip). Ik hoop dat het stevig genoeg zal zijn. Ik volgde de tutorial van Prudent baby, alleen heb ik de linten niet gekeerd maar 'biais-gewijs' geplooid en vast gestikt. Had echt geen zin om twee linten van samen 1 meter te keren ...

Zo een schort is echt zo snel gemaakt, ik vind het jammer dat ik nog niet naaide toen ik borstvoeding gaf. Ik ben immers geen thuisblijver en man, wat heb ik gesukkeld met afvallende sjaals, dekentjes, ... . En zoiets lijkt me echt ideaal: het kan niet afglijden en je hebt een 'kijkgaatje' om de baby aan te leggen en in de gaten te houden. En na de borstvoeding kun je het gebruiken als je op stap gaat met de babybjorn, als zonnebescherming.




En om het ding te beschermen in de verzorgingstas, maakte ik er nog een tasje bij. En zo kwam die uitgesneden 'm' van op het t-shirtje ook nog van pas.



Om alles te verpakken, heb ik mij laten inspireren door Elisanna (bedankt!). Zakjes van de AVA, het logo laten drukken op dik papier, een touwtje errond en weg ermee.



Morgenavond sluit ik de giveaway af, dus wie nog een kansje wil gaven ...

19 opmerkingen:

  1. Ik ben nu wel eens benieuwd hoe die schort er dan uitziet als het gedragen wordt...lijkt me inderdaad wel iets handigs.

    Ik heb 3 kids borstvoeding gegeven en ik heb me er nooit aan gestoord en ook nooit 'iets' gezocht om dat af te schermen, bv is nu eenmaal iets die bij de maatschappij zou MOETEN horen!

    En de geschenkjes zien er weeral prachtig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja tuurlijk, maar ik stond daar zelf niet voor open om alles te tonen :-). Heb er zeker geen probleem mee als iemand anders dit niet afschermt (voor alle duidelijkheid)

      Verwijderen
  2. Die mama mag wel blij zijn met zo'n cadeau!! Super tof gemaakt! En proficiat é meter!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. super dikke proficiat, voor de 2de keer meter??? ge zult wel echt een super meter zijn dan ;-) knappe body'kes & een leuk stofke hebt ge daar gebruikt ... liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo mooi allemaal ! En zo leuk geflockt volledig in de lijn van het geboortekaartje !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heel mooi hoor voor maurice

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt heel mooi gedaan! het stofje van de borstvoedingsshort is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oeh, dat stofje van de schort en het inpakzakje is de max! Helemaal mijn kleur. Daar zal de kersverse mama wel blij mee zijn :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Echt een super-kado zeg! En dat zakje erbij - echt tof. En dat allemaal in een Ballétoile-zak: precies echt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi! Een cadeautje heeft altijd iets extra als het én mooi én bruikbaar is, het jouwe is dus een schot in de roos. En een wauw-stof, helaas heb ik die gisteren niet meer gevonden in Den Beer (snif)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Waarschijnlijk kreeg je hem al eens, maar van mij krijg je de liebster-blog award, kijk maar eens op mijn blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. (En ook een heel mooi geboortekaartje, was ik vergeten te zeggen)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Superkado zeg! Die mama zal wel blij zijn. En dat stofje is super hé, hier ligt het klaar voor een kleedje voor mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een pracht-cadeau! En zo netjes verpakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. WAUW !
    Wat een prachtig cadeau-pakketje!
    Héél sjiek gedaan!

    De functie van de borstvoedingsschort snap ik ook niet echt!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. heel mooi, en met dat extra tasje erbij!! waw, de mama zal wel blij zijn... en "maurice" wat een mooie naam! staat ook op mijn lijstje voor mocht ik ooit toch nog heel misschien een derde hebben...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoera voor de verse baby!
    De mama zal blij zijn met deze mooie pakjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Supermooi! Ik ben zelf zwanger en pas begonnen met naaien. Heb je misschien een patroon voor de schort en het zakje? Zonder patroon lukt me dit echt nog niet... Bedankt!!!

    BeantwoordenVerwijderen