zondag 18 maart 2012

Binnenkijken

De laatste weken is het hier vrij rustig geweest op naaivlak, en dus ook op 'blogvlak'. Naast het continu toedienen van antibiotica en Nurofen aan de zoon afwisselend de dochter, was ik immers ook bezig met het inrichten van mijn naaihoekje op zolder. De ruimte die ik voorzien had om te gebruiken, bleek toch een beetje te krap en daarom heb ik voor een ander hoekje gekozen op zolder.

Kijkt u even mee?

Den bureau heb ik gekregen van mijn schoonouders. Jammergenoeg was het ding na jaren 'studeren' niet meer om aan te zien daarom heb ik er een toile cirée'ke van Lola opgelegd. En ik moet zeggen dat ik naaien op toile cirée wel prettig vind (zeker in tegenstelling tot onze houten livingtafel). De stof schuift er makkelijker over, en de draadjes zijn ook sneller 'vergaard'.



De metalen potjes met kurken dekseltjes kocht ik in Ikea, en dienen om alle naaibenodigdheden proper in op te bergen.





De oude naaidoos (in perfecte staat) vond ik vorige zomer op een rommelmarkt, en is ideaal voor kleine fournituren zoals knoopjes, paspel, koord, biais, ...




De stapelbare vuilbakjes (voor kleine en grote stofresten, draadjes en ander afval) en het mini-strijkplankje (alles van den Ikea).


Twee Alex kastjes met diepe lades ... (ik moet al niet meer zeggen van welke winkel zeker)


... voor de stofjes die het meest popelen om gebruikt te worden:


... voor grote restjes stof die zeker nog eens voor een tasje of ander accessoire kunnen dienen:


... voor garen, vliesofix etc :


... voor work in progress :


... voor patronen:



Aandachtige lezers onder u zullen misschien ook mijn nieuwe vriend 'de overlock' ontdekt hebben op de tafel. Na lang wikken en wegen ben ik er dan toch voor gegaan :-).





Ik had eerst een beetje schrik om boven te naaien (zal het wel gezellig zijn? niet te eenzaam? ...) maar tot nu toe valt het reuzegoed mee. Meestal naai ik toch terwijl de zoon slaapt en de dochter op school is en de man uit werken is. En ik ben zo blij dat alles uit mijn living is, en dat ik niet telkens alles hoef op te bergen :-).

31 opmerkingen:

  1. Super zeg!! Die Alex-kastjes zijn toch echt 'gerieflijk' é. Ik zou ze mij ook wel aanschaffen. En proficiat met je overlock!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. waw waw waw ... gij hebt ook ne nieuwe atelier ... t duurt hier ook langer dan verwacht met al die zieke mensen hier ... mijn doel is alles klaar voor de paasvakantie, da moet toch lukken hee ;-) & alles is zo netjes, hopelijk kunt ge da zo houden ;-) & da schoon stofke ligt daar ook nog te blinken in uw schuifke ;-) geniet er in ieder geval van, van je eigen plekske! liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zo'n Alex kastje heb ik ook, maar dan de grote versie, zo handig!

    lijkt me een leuk plekje om te naaien!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke werkplek!! Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi plekje, daar gaan nog vele mooie dingen gemaakt kunnen worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. WAUW WAUW WAUW !
    Ik wil ook zo'n pracht naaikamer!

    En die tafel, wat een motiefje: zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziet er heel gezellig en netjes uit! Daar gaan vele prachtige dingen gemaakt worden daar ben ik zeker van...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Amai. Dat ziet er allemaal heel sjiek uit. Daar zal je vele creatieve uurtjes kunnen doorbrengen. En inderdaad, niet telkens alles opruimen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. LIjkt mij heerlijk! Je eigen plekje en waar je de spullen lekker even kunt laten staan (en waar je dus ook zo weer aan de slag kunt). Groetjes, Mij

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geniet van de leuke werkplek. Heel mooi gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb dezelfde overlockt!!! Grappig eigenlijk...tis een heel goei machien, heb het mij nog géén seconde beklaagd die aankoop :)

    Ik heb ook een naaikamer boven, maar voor de moment ligt het er top over ende en naai ik toch beneden, tis er boven te koud en we hebben geen verwarming daar.

    Jouw naaikamer is echt wel geslaagd, en dan met dat dakvenster, ideaal :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. super! en zo proper... Ik moet nog altijd alles na het naaien in een kast opbergen, en die kast is dringend aan reorganisatie toe. En aan uitbreiding eigenlijk ook.

    Geniet van je plekje!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. O jee, dit zowat moet de naaihemel zijn! Is jaloers kwijlen toegestaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. (ik kan zelfs al geen samenhangende zinnen meer formuleren)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. waw, ziet er tof en gezellig uit en zo gerieflijk jong! properkes allemaal ook... en je hebt er precies veel natuurlijk licht, of vergis ik mij? dat vind ik altijd aangenaam en dat mis ik een beetje in mijn naaihoekje (die ik nog altijd eens moet tonen, want het is ondertussen al een tijdje klaar), want ik naai in de kelder (waar toch een beetje daglicht is). veel naaiplezier

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor, veelnatuurlijk licht ... In de namiddag is het zelfs de zonnekant :-)

      Verwijderen
  16. Heel mooi, gezellig en ordelijk! Ik kan me voorstellen dat je met plezier naar boven vertrekt. Véél plezier en ik ben ervan overtuigd dat er nog vele mooie creaties zullen volgen met de hulp van die 2 vriendjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Waw! Dat ziet er geweldig uit! Zoveel ruimte! Veel plezier daar, ik heb zo'n gevoel dat hier nog veel supercreaties zullen geshowd worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zo netjes allemaal zeg ! Veel naaiplezier in je nieuwe stekje !

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh, amai, zoveel ruimte, ik ben jaloers! Geniet van je nieuwe werkplek!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. lijkt me zalig, hier ook alles in de living te doen. Maar ik naai dara wel graag en de vent heeft daar geen probleem mee. Ik naai bijna alleen 's avonds als dochterlief slaapt want ik werk voltijds.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ziet er een heerlijk plekje uit!
    Hier wel weer terug van boven naar beneden verhuisd, want ik geraak veel sneller aan het naaien als ik gewoon gezellig bij de rest kan blijven zitten. Het opruimen neem ik er dan maar bij. Hier gaat binnenkort (als Ruben eens moeite wil doen om zindelijk te worden) het hoekje van de luiertafel wel weer vrij komen en dat heb ik al ingepalmd om mijn spullen te gaan opbergen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. oooh, dat ziet er een echt naaiparadijs uit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooi!!!! Ik ben ook zot van die ladenkastjes!

    Voorlopig doe ik het nog altijd met mijn karretje hoor ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wauw, wat een ruime en georganiseerde naaiplek. Ik zit in de garage (met verwarming) in een klein rommelig hoekje. Daar zet ik geen foto van online hoor! Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mooi hoor, en wat een ruimte! Hoe bevalt de overlock? Heb mijne, eveneens na lang twijfelen, net gisteren binnengekregen en zit te popelen om hem uit te proberen, maar vooralsnog even geen tijd om uit te vinden hoe hij werkt en waarvoor ik hem wel/niet kan gebruiken. Maar het komt gauw! Jij lekker genieten van je naaikamer & nieuwe machine!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb ze nog maar 1 keer gebruikt, het is hier zo druk de laatste tijd! Ik kijk echt uit naar een vrij namiddagje :-)

      Verwijderen
    2. Hier was er dan gisteren eindelijk wat tijd over, maar dat viel nog niet mee hoor! Er zat amper gebruiksaanwijzing bij (heel raar, bij een nieuwe machine), maar die heb ik uiteindelijk op internet gevonden. Erg wennen daarna, maar denk dat het helemaal goed gaat komen ;-) Bij jullie al wat meer rust in de tent?

      Verwijderen
  26. Ik ben kei jaloers nu. Ik naai aan onze eetkamertafel en mijn stof zit in curverbakken ergens in de linnenkast...er is simpelweg geen ruimte voor een naaikamer zelfs niet voor een hoekje.. Dus ik benijd je zeer! Geniet ervan, je zal je als een prinses in een kasteel moeten voelen met al dat moois! En ik blijf vooral doordromen!!! :-)
    Fijne zondag, liefs Manon

    BeantwoordenVerwijderen