zaterdag 7 april 2012

Afscheid van mijn eerste naaivriendje

Met dat naaivriendje bedoel ik mijn eerste naaimachine. Ik kreeg deze vorig jaar met kerstmis cadeau van mijn moeder. Omdat ik toen nog nooit een naaimachine van dicht gezien had, en mijn moeder dacht "waaraan gaat ze nu beginnen? ze gaat verzekers één keer een rokje maken en dan ga ik dat toestel mogen overnemen." heeft ze toen een basistoestel van Elna gekocht.




Een zeer goed basistoestel maar met iets te weinig 'snufjes' om het naaien van kleertjes wat makkelijker te maken. En net zoals ik een beetje hartzeer had bij het wegdoen van mijn eerste auto, heb ik dat ook wel een beetje bij mijn eerste naaimachine. Maar net zoals mijn auto, blijft mijn naaimachine ook in de familie - zo zijn ze niet helemaal 'weg'. Mijn moeder heeft mijn auto destijds overgenomen, en mijn tante nu mijn naaimachine.

Maar nu dus over naar mijn nieuwe vriendje, en dat is deze Brother Innovis 10 geworden met een aantal 'snufjes' zoals 'automatische' knoopsgaten (1 fase zoals dat dan heet), automatisch de draad door naald te halen, makkelijker manier om de spoel in te leggen, automatisch vasthechten, etc.)




Ik heb ze reeds getest om een tasje te maken en het is even wennen, maar ik zal het rap gewend zijn denk ik :-).

21 opmerkingen:

  1. Proficiat met je tweede naaivriendje! Ziet er een goed machien uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben benieuwd hoe de Brother je bevalt, want dit is net ook de machine die ik binnen enkele maanden zou willen kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ooh en je zal er geen spijt van krijgen! Het gezegde 'ander en beter' is hier zeker van toepassing! Ik heb 'm ook, en ik vind 'm fantastisch!! (en zo roze, das mooi meegenomen he) Geniet er van!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. super! veel succes met de nieuwe machine!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Daar ga je zeker geen spijt van hebben. Ik heb dezelfde en ik heb er nog geen minuut spijt van gehad. Veel naaiplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mor chansaar gij!!! Geniet er van en op naar nog meer mooie spulletjes om van onder je nieuw vriendje te toveren ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Veel plezier ermee, ik ben nog steeds met mijn eerste naaivriendje :) een hele simpele Singer!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die wil ik ook!!! je verhaal is heel herkenbaar! Om net dezelfde reden kocht ik in september een naaimachine in 'den aldi'. Maar kijk... het naaien blijkt ook hier geen bevlieging te zijn en nu kijk ik ook uit naar de brother Innovis 10.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ziet er een hele knappe naaimachine uit met allemaal leuke snufjes! Veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat schijnt inderdaad den beste koop te zijn! Veel plezier ermee...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je zal het nieuwe snel gewend zijn, véél plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hij staat hier ook op het wenslijstje, hoop hem binnenkort te kunnen (mogen) kopen ;-) veel plezier ermee in elk geval!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ik heb die ook en het is mijn beste vriendje! je gaat er veel plezier aan beleven jong :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Waaw, wat een mooie wissel al denk ik echt dat het begintoestel veel mooie momenten heeft. Ben benieuwd wat voor moois er nu uit het nieuwe toestel komt?! Kom gerust eens kijken bij mijn blog en volg me en maak kans op de komende give away!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. aha! proficiat, en veel plezier samen...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik heb dezelfde roze naaimachine, een pareltje, en een groot gemak. Hij vliegt door dikke lagen stof, spartelt niet tegen, en hij ziet er ook nog eens schoon uit.
    In de naaiclub krijg ik altijd veel bewonderende blikken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik heb hem ook al een paar jaar, het is een werkpaardje of een pareltje past ook. Als ik hem binnen doe voor zijn onderhoud, want wij zijn goede maatjes(en die moet ge in de watten leggen), dan zegt de man telkens ' ik zie dat je hem veel gebruikt'. Niet dagelijks maar het komt in de buurt :0)
    Hopelijk beleef je er evenveel plezier aan als ik!

    BeantwoordenVerwijderen