maandag 9 april 2012

Een tasje voor Emma

Vorige week waren we uitgenodigd op het verjaardagsfeestje van mijn metekindje Mathis en zijn grote zus Emma. Voor Emma wou ik ook een kleinigheidje meedoen, dus maakte ik een tasje en stopte daar nog wat meisjesspulletjes in (lipgloss, ketting, armbandje). Dat was meteen ook een excuus om mijn nieuwe machine uit te testen ;-).

De inspiratie vond ik bij tasjesmadam Elisanna.





Beide stofjes viste ik uit mijn 'restjesbak'.

Het binnenste stofje gebruikte ik vorige zomer voor een cirkelrokje.



Het buitenste stofje is een restje van onderstaand jurkje. Ik vond toen toevallig de 'jongensversie' van deze stof en maakte er een hemdje van voor mijn zoontje, en zo waren mijn kinderen 'assorti' voor de trouw van mijn schoonzus en -broer vorige zomer.



Goh, ze zijn toch veel veranderd op een jaar tijd ...




22 opmerkingen:

  1. Oh, zalig die 'm'! Moet ik onthouden voor als er nog eens een 'm' geboren wordt.
    Ik ben niet zo'n fan van dat roze stofje, maar ze waren wel heel mooi assorti!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie kindjes, mooie stofjes! Ik vind het roze stofje wel leuk, een rokje ervan zou het ook goed doen denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. het "M" shirtje is leuk!!! (helaas hier momenteel geen M'eke tussen de stapel geboortekaartjes...)
    van de assorti stofkes vind ik de blauwe variant ook leuker, maar moest mijn madam hier staan dan koos ze zeker voor de roze!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw!!! Je bent er weer druk mee geweest!
    Wat een fantastische spullen heb je gemaakt!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi wat je allemaal hebt gemaakt! Dat tasje voor Emma is prachtig! Mooi lettertype!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het tasje is prachtig in dat stofje! Ik maakte het ook al eens, maar vind het minder geslaagd door de stof die ik gebruikte. Zo zie je maar...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een hele leuke tas is het geworden voor Emma. Die gaat super content geweest zijn.
    Heel knap geflockt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi tasje voor Emma , en die stofjes echt geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. vind k ook altijd leuk: tasjes, deze s ook super geworden!!! & wat een lief klein kindeke ;-) liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ooooh wat een lekker uitziende M&M :) super tasje ook, heel schoon stofke!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. prachtig tasje! en die geflockte m is helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. En?? Hoe gaat ie, de nieuwe machine??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik was ook aan het wachten op een antwoord op die vraag ;-) Hoe ging het de eerste kennismakingen met het nieuw machien?

      En je tasje ziet er weer perfect schoon uit hé...zoals gewoonlijk :)

      Verwijderen
  13. Echt leuk, zou mijn dochter ook blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel mooi, zowel het blauw als het roze! Knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. origineel die m en m! Knappe tas!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie tas! Helemaal iets voor kleine meiden. En hoe bevalt de nieuwe machine?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. De machine is wel nog even wennen, maar dat is normaal denk ik. Deze week zou ik graag nog wat oefenen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wauw, wat mooi allemaal zeg ! Ik ben ook helemaal weg van dat assorti hemdje en kleedje !

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Damn, die stofkes passen supergoed bij elkaar! Ik word er helemaal vrolijk van!

    BeantwoordenVerwijderen