maandag 2 april 2012

‘Een wijd rokje voor Pasen, mama … asjeblief?’

Mijn dochter draagt graag van die rokjes ‘die helemaal ronddraaien mama!’. Haar juffrouw bevestigde mij onlangs dat die kleine meisjes dat wel leuk vinden, om aan elkaar te tonen ‘hoe goed het wel kan ronddraaien’. Het is dus niet alleen die van mij, blijkbaar.

Ok, een cirkelrokje af en toe, dat zie ik wel zitten, maar niet altijd natuurlijk. Dus probeer ik het vaak op een andere manier ‘wijd’ te maken.

De stof was deze keer snel gekozen: felblauw, afgewerkt met een bolletjeslint (nog eens bedankt An voor het afstaan van het stukje lint!).

Voor het model baseerde ik mij deze keer op het (van nature niet zo wijd) modelleke van IeneMiene  – en maakte er dit van:






En zie eens hoe blij ze was :-), ze ging er zowaar van poseren!




Kijk vandaag zeker ook eens bij IeneMiene voor een andere zeer geslaagde variant op haar kwart-rimpelrokje.

Wilt u ook graag leren hoe u een 'original kwartrimpelrokje’ kan maken of een variant hierop ...

- surf dan vliegensvlug naar http://www.vankatoen.org/workshop-asymetrisch-rimpelrokje/
- schrijf u in
- wacht vol spanning af of u tot de gelukkigen behoort
- en kom op 14 april naar Van Katoen, u weet wel, het evenement van het jaar ondertussen.

19 opmerkingen:

  1. Dit is zeker een geslaagde variant op het rokje. Het lint met de knoop geeft een fijn accent aan het rokje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een mooi rokje! En ik had zelfs niet gezien dat jullie samen die workshop geven, stond die daar al van bij het begin op? Tof dat jullie mogen/willen meewerken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die zijn inderdaad pas gisteren toegevoegd :-). We kijken er ook enorm naar uit

      Verwijderen
    2. Ah vandaar. 't Zal wel zijn dat jullie ernaar uitkijken. Ik kan jammer genoeg zo lang niet blijven, die dag. Veel plezier!

      Verwijderen
  3. Heel mooi! Mijn kleine spruit zou dat ook prachtig vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een hele leuke versie! En uiteraard zijn wij ook heel blij dat jullie er gaan bij zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze straalt!!! En dat biaislint, dat is goed besteed, dus geen dank!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is een keischoontje!
    Dat probeerde ik ook te maken, maar ik ging de mist in!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hé, da's een mooike! Jullie gaan dat heel goed doen de veertiende, toi toi toi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Amai een toppertje ! Jammer genoeg kan ik er niet bij zijn de 14e dedjuu...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. oh waauw! supersupermooi! en zo mooi biaislint! echt geslaagd ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ze staat er super schoon mee!!! "het meiske met de rode schoentjes": super!!! (onze dochter heeft zo'n kobalt blauwe!) liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Supermooi rokje.
    En wat een knappe dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh dat zit precies echt wel heel goed. Dan toch eens proberen?

    BeantwoordenVerwijderen