donderdag 10 mei 2012

99 luftballons

Sorry als ik door deze titel een fout jaren '80 nummer in jullie hoofden heb gebracht. Maar met dit stofje, kon ik niet anders dan deze titel gebruiken.

Ik waagde me nog eens aan een hemdje, dat is geleden van vorige zomer. Ik zal eerlijk zijn, ik durf het nog niet aan om een hemd te maken met lange mouwen (die mouwsplitten zien er zo ingewikkeld uit) en daarom heb ik de hemdjes voorbije winter geskipped.

Het patroontje is hetzelfde als hier. En aangezien er een jaar tussenzat, ben ik enorm blij dat ik die foto's en handleiding toen gemaakt heb, want ik was alweer vergeten hoe het moest. Aan de achterkant stikte ik er nog een dubbelgeplooid biais-lintje tussen.

"Als ik later groot ben, ...."

"Zie ne keer wat een flinke jongen dat ik ben"


O ja, mijn zoon heeft wel haar hé, voor u denkt dat er een reden is voor die hoofddeksels iedere keer ;-).


23 opmerkingen:

  1. Ik heb dat stofje ook liggen ! Wat is dat mooi voor zo'n hemdje !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw mooi zeg en dat stofje!! Om verliefd op te worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je titel is je vergeven :-), want het is een supermooi hemdje geworden! En inderdaad, de stof is er echt ideaal voor. Dat smaakt naar meer :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtig hemdje. Super. Hele leuke foto's ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super manneke! En zo schoon haarke: dat moet ge toch niet wegstoppen. Stofke ligt hier ook klaar voor de Sew-along van Mamasha. Nu heb ik al eens een idee hoe dat eruit gaat zien in een hemdje. Heel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi hemdje en inderdaad een leuk jongensstofje.
    En over dat liedje, daar heb ik in het 2de leerjaar op gedanst op het jaarlijkse schoolfeest... allemaal met een ballon in de hand.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel schoon! Dat stofje is echt goed uitgekozen voor een jongenshemdje!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Amai kei schoon... mm de mijne zijn toch nog aan de simpele kant zenne als ik dit zie! ;-s

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Keimooi seg, het staat hem in ieder geval geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. superschoon.... moet ik dringend ook eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Schoontje! Volgende week nog één met de sew-a-long?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. mooi! dat stofje staat hier op het verlanglijstje...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. S C H I T T E R E N D!!! Zowel stofje als hemdje (als muts ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuk stofje! Waar kan ik die ook vinden....voor een mooi jurkje of rokje voor dochterlief dan....kunnen wij ook weer eens dat oude nummer zingen :-)
    -x-Sas...leuke blog heb je ook!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het stofje gekocht bij In Den Beer in Harelbeke, ik wert niet of dit in je omgeving ligt? :-)

      Verwijderen
  15. Mo kiek ne ki daar zeg! Superschoon met dat stofje en wat een afwerking!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ideaal stofje voor een hemdje! echt knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Schoon! Ge zou er spontaan de lucht van ingaan :)
    En wat een knappe haartjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooi! Ik durf me er nog niet aan wagen, aan hemdjes.

    BeantwoordenVerwijderen