vrijdag 4 mei 2012

Instant voldoening

Na dat gepruts van vorig weekend, had ik nood aan iets eenvoudigs. Iets wat ik in een tweetal uurtjes kon maken en met enkel rechte naden.

Het patroon komt opnieuw uit de laatste Knippie (2/2012), maar deze keer kon ik het ineensteken zonder de uitleg te lezen. Het is een cirkelrokje met tailleband in boordstof maar daarin zitten nogmaals stolpplooien verwerkt. Heel veel stof dus. Maar met dit stofje aan 3EUR/meter van Den Beer, is dat niet erg hé :-).







40 opmerkingen:

  1. super schoon & zeer veel zwierpret verzekerd ;-)
    voor 3euro mag het wel iets meer zijn!
    liefs ,mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh! keischoon rokske! keischoon stofke! Ik stem voor de opening van een filiaal van Den Beer hier in zottegem!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig rokje! Ik ben helemaal fan van dit modelleke! En ik heb chance, want die Knippie heb ik hier liggen.
    Euh, maar 3€ voor dat schoon stofke! Ik moet dringend nog eens een uitstapje plannen naar Den Beer, want 't is ongeveer een jaar geleden. Ik heb aan mijzelf beloofd om éénmaal per jaar te gaan. Helaas is 't zoooo ver voor ons....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ja, ze hebben er zo een paar liggen aan 3EUR/meter ... omdat er "défaultjes" inzitten. Maar ik heb er tot nu toe nog gene gevonden :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi stofje. Mijn dochter zou jaloers zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Waw, zo'n schoon rokske en ik denk dat je instant happy-gevoel er niet minder op wordt als je inderdaad bedenkt dat het voor zo'n prijsje was... Niet te geloven. Ik heb al veel over den beer hehoord, maar ben er nog nooit geweest (op mijn bezoekje aan hun kraampje op van katoen na... )

    BeantwoordenVerwijderen
  7. zo'n schoontje zeg! Het stofje is inderdaad prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Knappe Beervondst - tijd voor nog een bezoekje daar :-). En knappe twee foto ook - al veel cirkelrokjes gezien, maar nog niet zo'n mooie foto ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Supermooi! Ga ik ook maar eens maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw, héél mooi rokje! En met een stofje van 3 euro/meter kan je inderdaad niet sukkelen.
    Ik mis ook zo'n 'beer' hier hoor. Hier in Turnhout is niet zoveel leuks te vinden...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuke stof. Die tweede foto vind ik de max!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Amai, zo'n schoon stofke voor maar 3 euro..... Ik moet ook eens op Berenjacht....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo mooi!! Echt tof met die stolpplooien erin, is eens een andere versie van het cirkelrokje.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo mooi! Dat stofje vind ik echt geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Maar alez een zalig stofke voor een zalig prijske in een zalig modelleke...smmmeeelllttt!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat super mooi!! en prachtig stof, en dat voor 3 €/m? en nu ben ik jaloers!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. schitterend stofje! En dan te bedenken dat wij vandaag als het mooi weer was naar Ingelmunster zouden gaan, en een tussenstop bij Den Beer zouden maken... (snif...)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig - schitterend rokje, prachtig stofje! Echt knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik haalde ook de Knippie in huis (ja, vooral voor dat rokje), bekeek het 'plan' en zag vraagtekens. Die maten voor de boordstof, klopt dat wel? Ik ging dit rokske maken voor de dochter van een vriendin, dus "efkes passen" zit er dan niet in. Welke maat maakte jij? En zit die boordstof strak genoeg?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik maakte maat 104 maar versmalde nog 4cm. De boordstof heb ik gemeten op een bestaand rokje waarvan ik wist dat het ging ... heb dus de instructies van Knippie niet gevolgd daarvoor. In de boordstof heb ik wel een elastiek van 5cm gestopt, vandaar dat die zo recht staat.

      Verwijderen
  20. Heel mooi! En wat zal dit rokje mooi omhoog zwieren! Want dat is wat al onze meisjes verwachten van hun rokjes, toch?!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooi zeg en dat voor 3 euro. Een andere versie van een zwierrokje, leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Den Beer = een recept voor succes, amai!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een mooi rokje. Superidee, die stolpplooien, ga ik vast eens gebruiken alhier!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik pinde dit rokje via pinterest en kwam bij jiu terecht ! Deze rok leek mij ideaal voor mijn dochter. Ik las dat hij uit een Knippie kwam van 3 jaar geleden... Ging ik nooit vinden ... Tot ik ik je volgende post las over een kleedje uit dezelfde Knippie ... Dat is nu toch wel de enigste Knippie die ik liggen heb zeker! Rokje daar was me niet opgevallen maar de jouwe. Waaaaaauw!

    BeantwoordenVerwijderen