dinsdag 22 mei 2012

Who's that girl? - knock off

Dure kleren, dat is zo niet aan mij besteed. Mijn principe is 'liever veel kleren in mijn kleerkast dan weinig'. En met een eindig budget, betekent dit dat ik vaker in de ketens 'moet' shoppen. Maar eigenlijk vind ik dat niet zo erg. De kleedjes in de H&M zitten me vaak beter dan kleedjes die 5 keer zo duur zijn.

Zo ging ik onlangs naar een boetiek om een feestkleedje te zoeken voor een trouw eind juni. Ik heb daar zeker 30 kleedjes aangedaan en telkens was er iets mis: te wijd hier, te smal daar, te kort, te lang, decolleté niet goed, ... misschien was ik wel streng, maar voor 150EUR à 200EUR vind ik toch dat het perfect moet zitten.

Soit, aan het einde van het winkelbezoek ging ik ook even langs in de Who's that girl?-sectie. Hoewel hun kleren mij normaal gezien niet gaan (jammer genoeg, want ik vind ze geweldig mooi), paste 1 bepaald kleedje mij wonderwel. En de stof was zo zacht en comfortabel dat ik het niet kon laten liggen. Het komt tot net onder de knie, wat makkelijk is als je kleine kinderen in huis hebt, vind ik persoonlijk.
En +/-80EUR valt wel mee, zeker voor een kleedje dat je dagdagelijks kan aandoen en niet moet laten hangen voor speciale gelegenheden. Het kleedje in kwestie is het linkse kleedje.






En wat is het rechtse dan, hoor ik u denken?

Awel, toen ik dat WTG kleedje eens van dicht bekeek - naaisters onder u herkennen dat wel, gekochte kledingstukken bekijken van 'hoe zit dat in elkaar?' :-) - dan bleek dat heel eenvoudig in elkaar te zitten. Toevallig had ik nog een lap rode tricot liggen en mijn plan was geboren. Ik tekende het kleedje over op patroonpapier, en dat ging heel vlot: er was enkel een voorpand, achterpand en rokdeel. De mouwen en zoom waren afgewerkt met een tweelingnaald. Ik vroeg nog wat advies en donkerblauwe tricot aan An, en stak het daarna vliegensvlug in elkaar.

En zo ziet het er uit aan het lijf:


(meer foto's heb ik niet, wegens gebrek aan een ander volwassen persoon in huis voor het donker wordt)

En zo is het WTG-kleedje zeker een goede investering geweest, want als je er eentje kunt namaken voor 7EUR .... :-)


50 opmerkingen:

  1. Wow te gek zeg!! Inderdaad ik betrap me er vaak op dat ik zit te kijken of bij een ander bedenk hoe iets in elkaar gezet is! Gaaf om het zelf na te maken! Inderdaad ideaal zulke jurkjes met kleine kinderen thuis.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super zeg!!!! Echt geweldig en eigenlijk vind ik de eigengemaakte zelfs nog leuker!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, echt heel geslaagd !
    Jouw "gemaakte" kleedje moet zeker niet onderdoen voor het originele !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi!(En ik vind eigenlijk dat jouw rode versie er chiquer uitziet dan de streepjes)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Amaiamai! Zoals hierboven reeds vermeld vind ik het uwe eigenlijk schoner...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Eerlijk? Ik vind hetgene dat jij maakte zeker zo mooi! Twee mooie kleedjes dus! Knap (na)gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. waw, heel mooi! ik vind jouw versie ook mooier! goed gedaan

    BeantwoordenVerwijderen
  8. waauw! ik dacht da het rode het origineel was! zo schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. amai, ik wil wel heel graag een patroontje!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Sjiek! Heel mooi, en inderdaad, herkenbaar, dat binnenstebuiten draaien van gekochte kleren.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super zeg! Het rode is echt zo mooi! Zou mij ook goed staan denk ik ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi en ik moet toegeven dat ik liever het rode zie.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Goed gezien en wat een knap resultaat!
    Daar ga je nog veel plezier aan beleven :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Geweldig!! Ik herken het ook, dat binnenste buiten keren.
    En je past perfect bij je dochter in Oki.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig prachtig prachtig!!
    Ik kan het precies niet genoeg zeggen!!
    Ik vind eerlijk gezegd jouw versie zelfs mooier (sorry voor de 80 euro).
    Die kleuren zijn schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wauw, da's mooi!!! Eerlijk gezegd vind ik zelfs het rode kleedje nog het mooist...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. woh, erg mooi, en ik ben het met de andere dames eens, de rode is zeker zo mooi als de gekochte versie.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Héél erg goed gedaan! Ik ben ook wel echt fan van je zelfgemaakte rode versie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. dat heb je goed bekeken... en mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zo heey dat heb je knap gedaan! Compli's he ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Chique zulle!!! dat geeft toch wel heel veel voldoening hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heel erg mooi! Staat je geweldig (voor zover te zien op de foto).

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik heb een broek van who's that girl...zin om daar ook een tweede van te maken want hij zit als gegoten en zelf durf ik dat nu niet een tweede exemplaar namaken ;-)

    Je hebt zoals altijd goe je best gedaan, chapeau tis heel schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Super leuk gedaan! De zomer mag beginnen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. heel mooi! wou dat ik het ook kon! het kleedje staat u heel erg goed (voor het stuk dat we kunnen zien dan natuurlijk!)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Waw! Het jouwe vind ik veel mooier dan het origineel!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hallo,

    Ik vind jouw zelfgemaakte jurk ook veel mooier. Kan het zijn dat ik ze tegen kwam op Pinterest ? Ik heb ze gepind op mijn bord "my style", ik vind ze zo mooi. Ik pinde ze reeds voor ik jouw blog tegenkwam en by the way ik blijk jouw 200e volger te zijn. Geweldig leuke blog trouwens.

    Lieve groetjes,

    CreativEls
    http://koekjehaakjemaakje.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Woehoew! Welkom, 200e volger :-)

      Verwijderen
    2. Inderdaad, het staat blijkbaar op pinterest :-)

      Verwijderen
  28. Wauw, super gaaf! Heel goed gelukt! Groetjes, Mij

    BeantwoordenVerwijderen
  29. super, ik zou er meteen bandwerk van maken en de kast volhangen!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Rode is zoveel schoner !

    WTG is meestal gemakkelijk zelf na te maken ... én je hebt dan direct veel betere kwaliteit :-)
    De pasvorm is daar inderdaad vaak wat minder , wat dan ook ineens van de baan is .

    Fam Ameel : broek afdragen en dan openknippen en als patroontje gebruiken . Doen !

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat mooi gedaan! En inderdaad minstens zo schoon als het "echte". Ik ben zelf een gigantische WTG-fan want die kleedjes zitten me meestal als gegoten! Goed idee om er eens eentje aan een grondige inspectie te onderwerpen en te proberen namaken. Zal idd veel schelen in de portemonnee ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Leuk gedaan en mooi die rood-blauwe kleurencombi! Namaken doe ik ook wel eens, vaak heel goed te doen bij eenvoudige kleding. Ssst, niet door vertellen..... ook wel eens iets gekocht, nagetekend en teruggebracht!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Waar heb je stoffen gehaald? Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. mijn voorkeur gaat uit naar jouw versie! Vind ze veeeeeel mooier!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ik vind het jouwe zelfs mooier dan het gekochte :-)

    BeantwoordenVerwijderen