dinsdag 26 juni 2012

Jarig = trakteren in de klas

Vandaag wordt ons meisje 5 jaar ... het is nu ongeveer 18u10 en dat is ook het moment dat ze geboren werd. Dat de tijd snel gaat, dat moet ik u niet vertellen.

En jarige meisjes, die trakteren graag in de klas. Niets zelfgemaakts of zelfgebakken (ik ben immers geen keukentalent), maar wel zelfverpakte en zelfgekochte snoepjes:



In haar klasje is het ook de gewoonte dat er ook een klein cadeautje gegeven wordt. Deze keer koos ik voor potjes plasticine, waar ik haar naam opplakte met fleurig plakband.


Plasticine van Zeeman (6 potjes voor minder dan 2EUR)
Plakband van Hema

En nu gaan we pannenkoeken eten :-) mjam.

18 opmerkingen:

  1. hip hip hoera!!!
    geniet nog van jullie 5-jarige, tof gevonden die kleurrijke kadookes!
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, zo tof! Goed idee van die plasticine ook. En smakelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wens je dochtertje een gelukkige verjaardag!
    En wat een leuke cadeautjes, volgend jaar zit ik ook in haar klasje ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gelukkige verjaardag aan je meid!
    Leuk idee die plasticine...is weer eens iets anders dan die 50 belleblaasdingen die hier al in de kast staan...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tof idee en leuk gedaan maar euhm- 'gewoonte van kadootjes te geven'? Ligt het aan mij of zijn de tijden veranderd? Ik vraag mij af met wat ik binnen tien jaar voor mijn koters moet komen aandraven dan...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, idd, ik zou daar zelf ook nooit mee beginnen, maar wil ook niet dat mijn kind dan moet onderdoen voor de rest. Heeft mij uiteindelijk nog geen zes euro gekost, dus valt nog mee :-)

      Verwijderen
  6. Leuk! Hier op school vragen ze 1 klasgeschenk en dan iets wat de kindjes dan kunnen smullen, pannenkoeken of een cake ofzo. Nie individueel, omdat sommige ouds er idd in overdreven en zowat een hele doos playboy per kind kochten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Amai, playboy, das inderdaad echt overdreven :-D

      Verwijderen
    2. Lol playboy ... Dat moet playmobil geweest zijn verzekerst?

      Verwijderen
  7. Proficiat aan de jarige. Wat een leuke geschenkjes. De klasgenootjes gaan blij geweest zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Amai, verborgen creatieve talenten? Heel mooi!!
    En bij deze, nogmaals een dikke zoen voor Loize!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Proficiat met de 5de verjaardag alweer, zo een mooi leeftijd voor die kindjes!! Geniet er maar van.
    Amai, er wordt nogal veel uitgedeeld bij jullie... je hebt er een heel werk van gemaakt, ferm mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Proficiat voor de jarige en leuke traktatie!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hiep hiep hoera voor de jarige, mijn kids zijn groot nu maar ik heb het ook altijd geweten die traktatie en ja je doet mee met de groep, kinderen genieten er ook van dat je dat extraatje doet. Er waren jaren dat snoep kon, en soms kon het ook niet afhankelijk van de directie die al eens wisselde.

    BeantwoordenVerwijderen