dinsdag 19 juni 2012

Over naar plan B

Plan B?!?  ik heb helemaal geen plan B!

Efkes terug in de tijd:
- Reeds een jaar weten we dat op zaterdag 30 juni het trouwfeest van mijn schoonzus doorgaat (dat eigenlijk geen trouwfeest is, want het koppel trouwde exact een jaar geleden al) - dat is dus nu binnen 10 dagen ja.
- Ik ging zelf een kleedje maken voor de dochter, en zo lang mogelijk wachten zodat de maat goed zat
- Paar weken terug postte Vermiljoen dit patroontje van Figgy's patterns op facebook
- Ik werd daar meteen stapelverliefd op, en bestelde het meteen (het duurste patroon dat ik ooit kocht)
- Omdat daar best wat stof inkruipt, bestelde ik nog rap wat stof bij Fabricworm
- Ik stak de dag van ontvangst het jurkje grotendeels in elkaar. Het zag er goed uit van maat en moest enkel nog de zoom afwerken en knoopjes aanzetten
- Ik liet het daarna bijna 2 weken liggen, ah ja, het was druk en het kleedje was bijna klaar.
- Deze namiddag zou ik het snel eens afwerken.
- Maar toen ze het aanhad ... te groot! en dat kleedje zit op zo een manier in elkaar dat je daar niet rap een beetje kunt innemen aan de taille. Ik begrijp het niet goed, want bij de tussentijdse pasbeurten leek alles ok.

Dus zijn we vandaag 20 juni, heb ik nog 10 dagen om:
- een plan B te verzinnen obv patroontjes en stofjes die in mijn of haar bezit zijn
- het hemd af te werken voor de zoon (knoopsgaten en knopen)
- een rode broek te kopen/maken voor de zoon
- zou ik nog wat creatief willen/moeten voor de traktatie voor de dochter haar verjaardag dinsdag.
- en in feite zou ik nog een geschenkje voor de juf willen maken (dus ook tegen eind volgende week)

"Het weekend is er toch nog?" hoor ik u denken. Ja, ware het niet dat we zaterdag een ganse dag op stap gaan voor het vrijgezellenfeest en ik dus zondag versleten en wellicht met een kater in de zetel zal liggen. Nu ben ik wel niet vies van een uitdaging en heb ik meestal wel een deadline nodig om goed te presteren, maar nu begin ik toch wel een beetje te panikeren ...

Prioriteiten en retroplanning zullen belangrijk worden de komende dagen, en zaterdag het alcoholniveau aanvaardbaar te houden, zodat ik zondag het maximum uit mijn dag kan halen.

For the record, dit had ik gedachten:


Afwerking met rode paspel, en rode hartjes-knoopjes (die ik niet meer vastnaaide en daarom zo raar op dat kleed liggen). Het onderste deel werkte ik ook niet meer af, zodat ik het volgend jaar hopelijk op de juiste maat kan afwerken.


Gedraaide rug

Dus ik hoop dat het volgend jaar past, dan is het dure patroon en 4 meter stof niet voor niets geweest.

23 opmerkingen:

  1. succes! wel een mooi jurkje, maar daar koop je nu ook niets voor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh nee, ik voel met je mee!! Bij mij wordt dat ook vaak laatste moment werk. Jammer dat dit jurkje niet past, want is het superleuk! Heel veel succes! En ook een fijn feestje zaterdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ocharme kind! Effenaf compassie! Al een idee wat je nu gaat maken? En nie panikeren! Gewoon blijven voort doen! Ik heb zo een stress ook al overwonnen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt zo spijtig van dat schoon kleedje hè!! Maar da gaat wel lukken! You go girl :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. t s natuurlijk wel heel schoon ;-)
    wij vrouwen staan bekend om het "multitasken"
    (hoor k wel s zeggen ;-)
    dus de moed niet opgeven meid!
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Sterkte! En dit jurkje is toch alvast maar mooi gemaakt, het is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oh zo spijtig van dat kleedje, want het ziet er beeldig uit!
    en ik deel in je 'gepanikeer', ik heb nog te veel te doen in te weinig tijd (met twee verjaardagsfeestjes dit weekend)...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. 4 meter stof in zo'n klein kleedje! Dat is de moeite. Jammer dat het niet past.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. En een nachtje doorwerken???
    Grapjeeeuh...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zooo jammer :(
    Het kleedje ziet er echt prachtig uit...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. goh, wat jammer dat het zo groot valt, 't is anders prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. zo schoon, jammer dat het te groot is. Moeten we komen helpen vant weekend? Als we met een paar zijn, en gij deelt de orders uit, moet alles toch in orde komen? en dan kan je zondag met een gerust geweten uwe kater uitzweten.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Kom je donderdag naar Stikstof? Er zijn daar veel helpende handen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Weet nog niet, normaal wel als ik de stof geknipt krijg tegen dan.

      Verwijderen
  14. Oh wat balen. De jurk is zo mooi. Hopelijk slaag je er nog in een passende versie te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat is echt wel pech hebben. Hopelijk vind je nog een goed plan B. Het gaat je wel lukken.
    Het is in elk geval een pracht van een jurk.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Vreselijk moet dat zijn! En 't is nog wel zo'n mooie jurk, en een mooie stof. Heb je al enig idee wat je nu gaat maken? Al een patroontje - en een stofje - op het oog?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Bak een simpele cake voor de verjaardag, laat de dochter met textielstift iets tekenen op een lapje stof en naai daar een kussentje van (of nog simpeler: maak een zakdoek). Koop een rode broek. En dan heb je nog zeeën van tijd voor de knoopsgaten en het nieuwe kleedje ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een prachtig gewaadje! En wat een drukte!

    Zou het niet toch op te lossen zijn, als het probleem in de taille zit en niet te "erg" is? Rimpel de rok rondom, en neem het lijfje in met figuurnaadjes, breder wordend naar onder toe? Zet beide dan weer aan elkaar (zorgen dat ze even groot zijn natuurlijk...) Evt kun je het ook wat korter maken door het lijfje korter te laten?
    Kun je ook weer ongedaan maken als ze erin gegroeid is... Nou ja ik probeer maar iets... Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit vind ik een goed plan! Alles op alles zetten om dit jurkje toch trouwproof te maken hé. En als je het eventjes niet goed ziet komen, denk even aan alle complimentjes die je zult krijgen :-)!

      Verwijderen
  19. Herkenbaar. Alleen was het bij mij te niet te groot maar juist te klein :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. averiguar cómo llegar a ser macho alfa!
    Review my homepage ... quieres atraer se𮱡s calientes

    BeantwoordenVerwijderen