zondag 2 december 2012

DIY Aftellen naar kerst

Jaja, ook ik deed mee met de trend die ik de voorbije weken op Pinterest en in blogland zag passeren m.n. een DIY adventskalender. Bij Silly Old Suitcase loopt er zelfs een wedstrijd over met een paar prachtige voorbeelden.

Hoe ging ik tewerk?
- ik gebruikte mini-kerstkaartjes in de Zeeman (0,99EUR per 20 :) )
- ik schreef de cijfertjes aan de binnenkant (van 1 tot 24)
- ik hing ze met washi-tape aan de muur
- en sloot de 'deurtjes' ook met washi-tape
- ik kocht massaal veel pruts in de Zeeman, Hema en Kruidvat en verpakte die allemaal en schreef daar ook een cijfer op.




 
 
 
Dus nu mogen de kindjes elke dag een venstertje openen en het bijhorende geschenkje uitzoeken in de mand. De ene dag een speelgoedje, de andere dag een snoepje.




De speelgoedjes gaan van gekke rietjes, over mini-kleurboekjes en armbandjes en Mickey-Mouse plakband tot voorleesboekjes.
Pruts dus.
Jammer genoeg ben ik niet in den Action geraakt :)

11 opmerkingen:

  1. da's wel supertof gedaan!
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed gevonden! Ben blij je terug te zien hier!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zeer tof! En amai, wat een werk die kadootjes allemaal verpakken, maar echt wel super voor de kindjes. Ik ga dat hier wijselijk niet tonen aan mijn dochters :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk! Maar wegens ziek zijn zal het er hier nie van komen... Jammer dat Gé nie in den action zijt geraakt :D pruts al volonte daar :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel tof was het eerste wat in me opkwam... bij meer mensen zie ik:)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooh, adventskalenders! Jeugdsentiment! (zei de zeventienjarige ;) Is het trouwens nog goed gekomen met het lijmen van uw bloemeke?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, leuk! Ik heb het direct gepind voor volgend jaar misschien. Vandaag kwam zoonlief thuis met een adventskalender die ze op school gemaakt hebben, dus deze is het hier voor dit jaar ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Maar zo leuk gedaan! Daar zullen je kinderen wel blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Och geweldig gedaan!!! Hier van 't zelfde maar in andere verpakkingsvorm ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haha...de Action voor volgend jaar dan maar. Leuke adventkalender!

    BeantwoordenVerwijderen