zondag 3 maart 2013

Aftellen naar mama

Ik heb iets met aftellen. Ik weet niet hoe dat komt, maar ik heb altijd de neiging om het aftellen naar een bepaald evenement 'tastbaar' te maken.
Voor mezelf is dat als 'volwassene' beperkt geworden tot het doorstrepen van de dagen op een kalender, maar voor de kindjes mag het al eens iets meer zijn.

Bijvoorbeeld:
- een 'aftelkleurkalender' naar een optreden van K3
- het opdelen van de lange autorit naar Zuid-Frankrijk in stukjes van 100km, waarna telkens een prentje mag gekleurd worden en er een cadeautje mag worden opengemaakt (een snoepje, of een nieuwe DVD, ...) (en dan is het superleuk als ze even in slaap vallen en dan blijkt dat ze meteen 2 prentjes mogen kleuren :-) )
- een adventskalender
- ...

Deze week moet (mag) ik voor mijn werk naar Istanbul, op training. Omdat Istanbul naar het schijnt wel de moeite is voor een citytripje, komt mijn ventje achter op vrijdag en gaan we daar nog een paar daagjes genieten. Dat betekent echter wel dat ik mijn kindjes een weekje niet zal zien :-(. Natuurlijk is er wel FaceTime e.d. maar toch.

Omdat het net een weekje is, maakte ik gebruik van een aftel-ideetje dat ik eens spotte op Pinterest: een pillendoosje met een snoepje voor elke dag. Zo lijkt het ideetje van een weekje zonder mama nog enigszins 'doenbaar'. En elk snoepje is dan een dagje dichter bij mama ...


En nu hopen dat de papa en de oma's het niet vergeten!

PS: wie bepaalde aanraders heeft voor Istanbul, geef gerust een seintje

18 opmerkingen:

  1. Heel tof idee! Van waar haal jij die doosjes?
    Alvast veel plezier gewenst (en helaas geen tips wegens nog nooit daar geweest)!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik heb ze gevonden in de Euroshop, bij de afdeling parfumerie waar ze lege flesjes, toilettasjes, spiegeltjes en zo verkopen.

      Verwijderen
  2. Zo tof!
    Ik begrijp je. Ik ga Janne ook een week niet zien. Eerst is zijn op bosklas en overlappend ben ik een dag of 4 weg. Ik denk niet dat ik ooit al zo lang van haar ben weggeweest.
    Echter, Janne heeft er precies niet veel last van. Misschien moet ik zo'n doos maken voor mezelf?

    Enjoy!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. een jaar of 4 geleden ben ik ook eens op congres geweest naar Kuala Lumpur, ook voor een volle week. Het ging heel goed, tot ik haar hoorde via Skype en ze zei 'mama komen hé' (ze was toen bijna 2). Nu verstaat ze dat al veel beter, maar ik vrees een beetje voor mijn jongste... zo een mamaskindje...

      Verwijderen
  3. Wat een goed idee! En ook heel veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk idee! Veel plezier en je sterk houden hè mama ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oh das wel een beetje hard, zo een weekje zonder kindjes, maar als je het moeilijk hebt, denk dan aan de kindjes op een 'erge' dag. Zo een dag dat er al 4 glazen sneuvelden, dat er in de zetel is geschreven met stift, dat ze je doodleuk negeren als je hun iets vraagt en/of verbied en dat ze dan ook nog zo wild zijn alsof ze net een kilo suiker in cola hebben opgelost en hebben opgedronken...
    Leuk idee, dat aftellen!

    en veel plezier zeg! geniet van de leuke tijd met het ventje! en geniet van het eten zonder 10 keer op te staan omdat ze dan moeten drinken, daarna ketchup willen, dan hun drinken hebben omver gegooid om daarna met hun handen in de ketchup te zitten en dat doodleuk aan de stoel, kleren en het haar af te wrijven...

    (en ja, ik zie mila echt wel graag ze :))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. LOL Annelies :). Wel ik dacht ook dat ik blij ging zijn van eens weg te zijn (en dat zal ook wel zo zijn, eenmaal ik weg ben), maar nu het dichterbij komt, komt die krop toch precies in de keel. De vraag Wat als? moet ik gewoon vermijden, en dan komt het goed.

      Verwijderen
    2. ja maar als ik op vertrekken sta heb ik het ook steeds moeilijk ze, en dan zijn er vaak traantjes van mij bij (als ze het niet ziet uiteraardn ik wil da kidn nie helamaal traumatiseren :D ) en denk ik ook teveel: wat als?
      maar echt, dat komt wel goed :)

      Verwijderen
  6. Ik snap je gevoel heel goed, ik zou het zelf ook wreed moeilijk hebben om de dochter achter te laten. Maar dat gaat zeker goed meevallen!! En met zulke aftelkadootjes kan het echt niet missen! Dat ga ik trouwens zeker onthouden, wat een goeie ideetjes zeg! Ik duim dat jullie een supertijd hebben in Istanbul! Tips heb ik niet, maar ik heb ook al van velen gehoord dat het heel erg de moeite is!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ging al meerdere keren op bosklas. Mijn ervaring is dat ze het erger vonden als ze groter werden, niet dat dat voor jou een troost is, maar ze zullen jou wel missen en daarna nog zo graag knuffelen. Tof idee van de snoepjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Als je je I pad niet laat vallen in Istanbul, dan ga je met succes kunnen bellen he ;-) Geniet ervan, die week zal in een wip voorbij zijn en het aftellen met de snoepjes zal een succes zijn! Gr.!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goei idee, die snoepjes ( en weinig voorbereiding ). Geniet van je weekje!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel leuk idee ... een week is vlug voorbij:)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo'n leuk idee! Hier is het de papa die veel weg is voor het werk, dus ik moet dit ideetje zeker onthouden. Snoepjes kunnen het leed dikwijls verzachten hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geweldig!!! Dochterlief gaat binnenkort ook een weekje weg zonder mùama en papa, dit ga ik zeker gebruiken!!!!

    BeantwoordenVerwijderen