vrijdag 12 april 2013

Aardbeiensjaaltje

Omdat het lenteweer toch nog niet helemaal is wat het zou moeten zijn (zwaar understatement), maakte ik een sjaaltje voor bij mijn dochter haar nieuwe roze (jawel: roze) trenchcoat van de JBC. Normaal zou ik nooit een roze jas kopen (komaan), maar deze was toch een beetje anders. De strakke snit compenseerde het roze vond ik. Nu ja, de meningen zullen wel verschillen, maar zij vond het alvast geweldig (uiteraard).

Ik gebruikte mijn allereerste stofje dat ik ooit kocht.  Ik had er immers veel te veel van gekocht (wist ik veel dat je een rokje kon maken uit 40cm en dat ik geen meter nodig had). Er zit ook zo wat roze in, en vond het daarom goed passen bij haar jas. Het stofje is zo wat zijde-achtig en niet makkelijk om mee te werken (voor mij toch niet). Maar een sjaaltje, dat lukte wel nog.

Ik gebruikte deze tutorial voor de cirkelsjaal.



En een stofje met aardbeien, dat schreeuwt om een aardbei als accessoire, niet? Ze wist alleen niet zo goed wat ze ermee moest doen.


Toen werd er eentje jaloers op de aandacht die zijn zus kreeg ...

 
En wou ook poseren met de aardbei :)


En at hem dan natuurlijk op - einde fotoshoot.


11 opmerkingen:

  1. Cirkelsjaal + blauwe stof + aardbeien --> ik ben fan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik geloof in de komst van de lente nu! Cool!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk! Die wil ik graag eens voor mijzelf maken, maar 't komt er maar niet van!
    Wat heb jij toch mooie kids!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, Supermooi! Jij naait zeker dag en nacht?! En ze zijn er weer super uit de kindjes! Loize haar haar is heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel fris & fruitig ;)! En wat staan ze leuk op de foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooh zo'n romantisch stofje. Geweldig en het staat haar heel goed!
    En die aardbei ziet er verrukkelijk uit. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh! Past heel mooi samen! Ik ben fan, terwijl ik normaal ook niet direct voor een roze jas zou gaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tis echte sjaaltjesstof hé! Toeval of niet, maar ik heb dat vorig jaar - bij het prille begin van de lente (toen wel iets vroeger dan nu) - ook gebruikt om een sjaal te maken voor een vriendin :-)

    BeantwoordenVerwijderen