vrijdag 12 april 2013

i-wallet

Sinds kort ben ik een happy bezitter van een i-Phone. Ik heb jaren een Blackberry van het werk gebruikt, wat zeer handig was voor het emailen, maar zeer onhandig voor ... al de rest. Apps waren amper beschikbaar of werkten maar half op mijn gedateerde toestel, om nog maar te zwijgen over de weergave van websites tijdens het surfen.

Het enige voordeel aan die Blackberry was dat je die meermaals kon laten vallen, zonder dat hij (jammer genoeg) stuk ging. In het slechtste geval vloog de batterij eruit, maar als je die erinstopte, en 2 minuten wachtte tijdens het opstarten (ja - 2 minuten (in het beste geval!)), dan werkte hij terug.
Jammer genoeg kun je dat van die i-toestellen niet zeggen. Laten vallen is meestal niet zo een goed idee ... dat heb ik aan de lijve mogen ondervinden toen ik een paar maand geleden mijn i-Pad liet vallen, en het scherm in duizend stukken zag breken. Ik zweer u, dat is een halve hartaanval die je daar krijgt. Gelukkig kunnen ze daar een nieuw scherm opleggen - voor 'amper' 140EUR waren we ervan af... slik.

Soit, de i-Phone dus. Ik bestelde reeds een aantal hoesjes, maar in afwachting (die komen uit China blijkbaar en die zijn wel paar weken onderweg) maakte ik een zogenaamde 'i-wallet'. Dat leek me wel handig om te gaan sporten en daar mijn paspoort en wat geld in te stoppen.




Of om te gaan shoppen in de zomer met mijn ieniemienie handtasje.


Ik volgde deze tutorial, behalve dat ik er aan de achterzijde wat mousse instopte (kwestie van wat zachter te vallen :)). Zou kunnen dat ik ze eens hermaak in een ander stofje, want hoe wild ik er ook van ben voor een rokje, ik vind het precies wat minder geschikt hiervoor. Nu ja, het was echt geen werk om te maken, dus ik maak er nog wel eens eentje, dan kan ik afwisselen ;-).

De afmetingen staan in inches, maar voor wie interesse heeft, ik heb ze hieronder in cm gezet (afmetingen voor een iphone 4/4S).

 Nodig in buitenstof:
- 2 keer 15,2 * 10,8
- 1 keer 19,1 * 10.8

Nodig in binnenstof
- 2 keer 15,2 * 10,8
- 1 keer 16,5 * 10,8

5 opmerkingen:

  1. Oh, zo tof zeg! En zo goed op dreef jong!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja, wat een weekje verlof en een 'werkvrij' hoofd niet allemaal kan doen hé

      Verwijderen
  2. Oh mss doe ik dat ook voor de mijnen! Ja, nen iPhone, effenaf gerief eh zeg! Ik kan ook nie meer zonder!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een goed idee! :) Ga ik proberen te onthouden. Leuke blog trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen