dinsdag 9 april 2013

Taillebandwerk (2)

De dochter haar kleerkast was wat dunnetjes geworden, een fikse groeispurt zorgde ervoor dat de meeste lenterokjes van vorig jaar te klein waren geworden.
Hoog tijd voor een effort op naaivlak. Ik haalde de machine en de overlock boven voor wat makkelijke rokjes (voor haar om te dragen en voor mij om te maken :-) ).
En dit is het resultaat na een gezellige namiddag bij Sofie van Spurrewubsie:

De eerste twee zijn stofjes van de Stoffenkamer, beide gewoon gerimpeld.
Het laatste een stofje van Den Beer, met een cirkelrok in stolpplooien (eentje uit de Knippie van vorig jaar) (waarvan de zoom duidelijk nog niet gestreken is ;-) ).











 
 
 
Update: ik stak er ook nog snel 2 in elkaar voor mezelf - comfy homewear voor in de zomer :)
 
 
 
 
 

14 opmerkingen:

  1. Mooi! En dat terwijl ik zelfs nog niet eens aan mijn rits zat in mijn kleedje, maakte jij ondertussen op je gemak 3 rokjes! Mijn to do lijstje werd alleszins aangevuld met de rokjes à la Sylvie :-)
    Mijn metekindje zal weer stralen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, ik ben vooral fan van de eerste!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk allemaal!! Fijne rokjes zijn dit, houden de dametjes hier ook van.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Snel, maar vooral ook mooi bandwerk! Het eerste rokje is mijn favoriet!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die eerste!
    Oh, en soms ben ik spijtig dat de dochter haar rokken 2 seizoenen of zelfs 2 jaar kan dragen. Ik heb ook zin in een nieuwe lading rokjes. Die met taillebanden en tricot zijn superlang geleden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De breedte, dat blijft hier ook passen, gelukkig groeit ze wel in de lengte :-)

      Verwijderen
  6. Leuke rokjes ! Van dat eerste stofje hebben wij ook een zelfgmaakt door oma in de kast hangen dat kan je hier http://koekjehaakjemaakje.blogspot.be/2013/04/laat-de-lente-maar-komen.html zien.

    Lieve groetjes,

    CreativEls

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit is echt bandwerk... heel leuk voor mij nr. 3 :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie rokjes! Tof hé, zo ineens drie rokjes erbij in de kast!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. oh schoontjes zeg meid! wat een bandwerkje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. supermooie rokjes, hoe zet je die tailleband aan het rokje? en wat gebruik je voor de tailleband? boordstof?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is gewoon boordstof, die je dubbel plooit en ineens meestikt met de bovenkant van het rokje.

      Verwijderen