zondag 7 juli 2013

Road trip ahead

Binnenkort vertrekken we richting Italië, waar we een week zullen doorbrengen met familie in een Toscaanse villa met zwembad (woehoew!) en daarna een 3tal daagjes aan het Como meer.

Wij en de kindjes kijken er heel hard naar uit ... behalve naar die autorit.
Ik deed al hier en daar wat ideetjes op om de kindjes bezig te houden onderweg, en dus zo de onvermijdelijke vraag 'ist nog ver' zoveel mogelijk te vermijden.

Maar laat ons gewoon eerlijk zijn: eigenlijk hoop je gewoon dat ze tijdens zo een autorit zoveel mogelijk slapen. En om dat scenario een klein beetje pushen, maakte ik alvast voor elk een slaapkussentje. Eentje dat onder de gordel past en dubbelgeplooid kan worden.
En ik maakte er ineens ook eentje voor mezelf. Want ja, ik wil eigenlijk ook wel zoveel slapen. Zo wakker worden en merken dat je ineens 100km verder bent: yes please!

We testten alvast even de stevigheid en ze zijn fan :)



Voor de autostoel van de jongste, moest ik het kussen iets korter gemaakt hebben, maar hij maakt er precies geen probleem van :)




 
Voor hem

Voor haar
Voor mij

Ik vond de handleiding via Pinterest.

9 opmerkingen:

  1. Dat zijn heel leuke en mooie kussens geworden! Ik had het idee 2 weken geleden ook gepind voor het volgende reisje. Wat ik me afvroeg: blijven ze goed rond de gordel zitten? Ik dacht er misschien een stukje velcro op te naaien zodat de beide delen rond de gordel vastzitten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb ze nog niet getest, dus ik hoop van wel in ieder geval!

      Verwijderen
  2. tof idee! geniet van jullie reis...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb zelfs een gans mapje 'DIY - in the car' met verschillende versies van zo'n slaapkussen, vooruitziend als ik ben. Nu het ook nog effectief maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha, super! Ideaal voor de lange trip ... Bij mij stonden ook kussentjes op het programma, maar ondertussen zitten wij al in Frankrijk en sliepen de kids in de auto tegen een ikea-kussentje ;-) Maar iedere keer als ik er zie passeren, ben ik er zeker van dat het er nog wel eens van zal komen ;-). De jouwe zijn echt mooi! Geniet van jullie vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een goed idee, en ze zien er zo mooi uit! Je hebt oom een superleuke blog, ben je meteen gaan volgen! Gr. Renate

    BeantwoordenVerwijderen