zondag 1 december 2013

Breisels: hip vanuit de zetel

Wie mij al een tijdje volgt via de blog of via Instagram (@sylvievanthomme), heeft kunnen zien dat ik een paar maand geleden een operatie moest ondergaan.

Tijdens die laatste weken ziekteverlof, toen ik geen 'slunse' meer was na de operatie, maar ook nog niet goed genoeg was om te werken en dus bijgevolg quasi continu in mijn zetel zat, begon iedereen ineens te breien.

Dus ik dacht: ideaal!
- een tijdverdrijf dat je perfect van in de zetel kunt doen
- waarbij je toch iets van voldoening uithaalt
- en ineens mee kunt zijn met de hype, en dat in mijne pyjama :)

Ik breide dan ook een sjaal of 5 op die paar weken tijd.

De eerste voor mijn zoontje:

Steek: gerstekorrel
Wol: Veritas
Dan eentje voor mezelf, in een 'tricky' steek (iets met omslagen maken die je dan in de volgende rij moet laten vallen en al):

Wol: Veritas
Steek: deze die op de verpakking van de wol stond :)

Dan eentje voor mijne vent, die onbekend wenst te blijven.

Nog eentje voor mezelf, met de dikste naalden die ik ooit had gezien:




En tot slot eentje voor mijn meisje, voor bij haar Jackie-jas:


Ondertussen ben ik zo goed als hersteld en zit ik alweer helemaal in de aloude dagelijkse routine. Gedaan met gepermitteerd zetel-ligen ;-).
En dat litteken, tja ... daar wennen we wel aan ;-).



13 opmerkingen:

  1. Oohh! Supermooie sjaals! Blij te horen dat je terug hersteld bent! Verzorg je litteken maar goed en camoufleer het in tussentijd nog even met zo'n hippe sjaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beterschap nog! En oh die gerstekorrelsteek vind ik toch zo ontzettend prachtig! Puik werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ooh wat ben ik blij om terug iets te lezen....
    heel mooi werk en ideaal om je uit je ziekte-dip te halen.
    mijn zus heeft net hetzelfde meegemaakt als jou... waren ook moeilijke maanden maar het litteken slijt stilaan ook ... ondanks blijf je er nog stralend uitzien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig zeg, die hele dikke is gewéldig!
    En je ziet er stralend uit, echt waar, ook met dat litteken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Knappe sjaals! Je verplichte rust heeft heel wat moois en zachts opgeleverd.
    Zo'n litteken vervaagt wel met de tijd. Net als de bijhorende onzekerheden. En als je het nodig vindt, kan je natuurlijk je prachtige breisels gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Blij dat je er weer helemaal bovenop bent. Ik zag pas het litteken toen ik de tekst erbij las. Met of zonder litteken, je bent een ravissante verschijning.
    Knappe breisels!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi resultaat... En littekens wennen... Kan er van meespreken... En ik woensdag operatie dus mss moet ik nog snel breigereedschap kopen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De sjaals zijn schitterend!
    Een cursiste van mij had dezelfde operatie, nu een goed jaar geleden,... het litteken was hetzelfde,... waar je nu bijna niets meer van ziet. Dagelijks smeren met de zeer klassieke platte blauwe nivea-pot !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. tzijn echt schoooooooon sjaals jong! en zo steken voor gevorderden enal! :D
    En dat litteken valt wel mee precies! ziet er mooi genezen uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik zei het al: heel schone sjaals. De mijne ligt hier nog altijd half afgewerkt :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh, de gerstekorrel blijft mooi he! Mijn gerstekorrelsjaal is twee jaar oud, eentje van voor de hype dus, hij wordt nog altijd graag gedragen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik denk dat ik dezelfde ingreep heb ondergaan en van litteken niets meer te merken dus maar inderdaad mooie sjaals hier ligt er ook nog een maar ht naaien moet nu vooruitgaan, wil nog een kleedje voor mezelf en een feestoutfit voor dochter maken groeten

    BeantwoordenVerwijderen