dinsdag 3 februari 2015

Lievelingsfoto van mezelf #boostyourpositivity

Ook ik heb me ingeschreven voor het #boostyourpositivity initiatief van Lies en Kelly.
Omdat het me:
1: meteen inspiratie geeft (en een schop onder mijn gat) om wat meer te bloggen
2: de mensheid sowieso wat meer positivisme kan gebruiken

Later deze week post ik dus mijn brief aan mijn 16-jarige zelve. Maar eerst nog een paar autoritjes mijmeren naar die tijd om mij volledig terug in te leven.

Daarnaast loopt ook een instagramchallenge met als 1e opdracht: post een lievelingsfoto van jezelf.

Ik heb deze gekozen:




Een foto die me terugbrengt naar een fijn weekend vorige zomer, aan het einde van een vakantie waarin ik o.a. een zalige reis beleefde met An en haar man en meisjes; terug een beetje op mijn plooi kwam na een woelig voorjaar waarin ik van job veranderde, en we nog konden uitkijken naar een volgeplande septembermaand.

Bovendien is het een foto die door iemand anders werd genomen (dan mezelf). De laatste tijd vind ik de meest geslaagde foto’s meestal degene ik zelf neem (de selfies dus). Omdat je daar 100% controle hebt over lichtinval, de juiste blik, de lach (niet teveel, niet te weinig ;) ) en uiteraard ook makkelijk kunt bewerken met de juiste filterkes (niet onbelangrijk). Maar deze werd dus genomen door een fotograaf, waarmee ik via via in contact was gekomen. Die mens zocht ‘modellen’ in verschillende formaten en leeftijden. Ik zou alle foto’s krijgen en ook de eindbeslissing welke er eventueel wel of niet door hem gebruikt mochten worden. Dus ik dacht: ik ga ervoor. Het was de eerste keer dat ik zoiets deed, en het was moeilijk. Ik voelde me best onwennig de hele tijd. Maar tussen de 800 foto’s (!) die hij maakte, zaten er wel een aantal geslaagde exemplaren tussen. Waaronder deze dus :).

8 opmerkingen:

  1. Ik ben wel een stukje ouder maar kan me helemaal vinden in je verhaal over foto's... ... geloof me ik ben erg kritisch maar deze is echt heeeel mooi ... zeker inkaderen:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sylvie je zal nog eens een boek moeten schrijven, het was zo goed dat ik zelf alles herbeleefde als in de tijd van toen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oei het moest bij het volgende tekstje staan Bij( ik ben weer 16)

    BeantwoordenVerwijderen