woensdag 19 augustus 2015

Waarom augustus best lastig is voor deze shopaholic

Qua sfeer vind ik augustus een topmaand: mooie zomerdagen die al iets korter worden, nagenieten van een fijn verlof, het 'normale' leven dat stilaan terug op gang komt, het vooruitzicht van een nieuw schooljaar (en dus terug vrije vrijdagen :)), het vooruitzicht van een nieuw TV-seizoen, en dus ook avonden in de zetel met een dekentje. Velen denken wellicht “zot, het is toch veel leuker om buiten te zitten!" en dat klopt, maar na een tijdje heb ik dat precies wel gehad. En kijk ik dus ook uit naar die avonden in de zetel met een dekentje. Nog niet naar de herfst/winter, maar zo tussenin, waarin het nog niet nodig is om de chauffage op te zetten, en je nog met blote bruine benen onder dat dekentje kunt zitten.

 

In augustus komen ook volop nieuwe collecties te voorschijn, en het is net dat wat augustus best lastig maakt. Ok, in juli hangt er meestal ook al nieuw gerief in de winkels, maar dan kan ik het beter weerstaan, want dan moet ik nog de soldenrekken trotseren (horror), is het vaak ook nog warm buiten en ben ik mijn zomerkleren nog niet beu. En ok, in de meeste ketens hangt er elke week wel iets nieuws, maar in augustus zijn dat precies volledig nieuwe winkels!



In augustus word ik dus overgestimuleerd langs alle kanten om te kopen – kopen – kopen. Steek ik mijne kop buiten, dan zie ik OVERAL wel iets dat ik zou willen. En als ik thuis blijf – zoals afgelopen zaterdag de 15e – dan is er wel pinterest en instagram om mij te laten watertanden op al dat moois. En denk ik gemiddeld 15x per dag: ik wil dat! En dat! En dat ook!

Online shops zijn voor mij dus eigenlijk niet altijd een gemak of een voordeel, omdat ze mij nog meer laten WILLEN. En tot vervelens toe laten zagen tegen mijn medemensen dat mijn pakje nu nog niet is aangekomen of dat het gewenste kleur niet beschikbaar is in de webshop.

 

Probleem is dat het niet alleen geldt voor kleren, maar ik zou dan alles nieuw willen: van outfits en schoenen naar armbandjes en handtassen tot iphone-hoesjes maar ook shampoo (mijn nieuwe obsessie) en ga zo maar door. En dan zijn er de kinderen nog ook, die ook wel nieuw gerief nodig hebben voor dat nieuwe schooljaar.

 

En aangezien een kledingbudget helaas eindig is, is augustus dus een 'lastige' maand. En zou ik beter off-line gaan en mezelf opsluiten.


In ieder geval tot in september, waar die ‘koopdruk’ ook meestal wat stil valt. Omdat ik dan volop wil genieten van een mooie nazomer op terras, wanneer dat nieuwe TV-seizoen blijkt tegen te vallen. Of misschien omdat ik tegen dan alweer veel te veel gekocht heb, waarover ik mij dan schuldig kan voelen. Of omdat ik besef dat ik dat allemaal niet nodig heb. Zeker nadat ik Marie Kondo-gewijs de helft van mijn inboedel heb weggedaan. Of omdat een deeltje van mijn wish-list ondertussen vervuld is door b’day presents, op dienen 1ste september. Laat het ons hopen.


(Foto genomen te Lily Oostende)

 

 

7 opmerkingen:

  1. Ik verjaar ook op 1 september, een topdag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja he! In tegenstelling tot wat iedereen altijd denkt :-)

      Verwijderen
  2. haha, ja ik snap je :) ook wat betreft die avonden voor tv :D Ik voel me soms zo schuldig omdat ik voor tv hang ipv iets tof te beleven op een terras :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oef, ik ben niet alleen :) en dan met een glazeke en een chipke erbij ;-)

      Verwijderen
  3. Herkenbaar! Ik moet mijn eigen ook zo geweldig inhouden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo herkenbaar! En het internet is dus echt dus duivels, hé! Zelfs Instagram want daar loopt die ander dan te showen wat ik wil. Zucht! ;)

    Oh, ik kijk deze maand al tv met dekentje (gelukkig heb wij een fris huis). Stiekem kijk ik al uit naar de herfst en een beetje Kerstmis (de schuldige is mijn nieuwe kerstbal uit Disneyland).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha, ik heb dat ook met die nieuwe collecties... I feel you ;-)

    BeantwoordenVerwijderen