woensdag 30 september 2015

#Running: Een weekend in loopkleren

Nog 3 keer slapen en het is weer zover, dan mogen we terug een weekendje onze loopschoenen aantrekken voor het Run To Walk Again evenement.




Een weekend in loopschoenen?

Ja, want samen met ons Fitclass Ieper-team lopen we in totaal 8 marathons, verspreid tussen zaterdagochtend en zondagmiddag. In ons team zijn we ongeveer met 15 lopers, waarbij de ene tot 40km zal lopen over het ganse weekend en de andere 'slechts' 10km. 

Ook 's nachts?
Ja, ook 's nachts! Voor iedere marathon (=lus die telkens start en eindigt in het centrale punt in Tongerlo) vertrekt telkens een mini-team dat samen die marathon gaat lopen (de ene 5km, de andere 7km, etc terwijl de rest in een busje meerijdt of per fiets). Als die terug zijn, vertrekt het volgende mini-team etc. Dit jaar heb ik 'geluk' dat ik de lastigste lus (die van +/- 2u 's nachts tot 6u 's morgens) niet moet doen, want geef toe: als je in die lus zit, dan heb je geen slaap. Dat heb ik vorig jaar mogen ondervinden, met de nodige maagklachten de dag erna. 
Ik hoop dus dat ik in dit blokje een beetje zal kunnen slapen, als de adrenaline van het lopen tussen 22u en 2u al is uitgewerkt, en ik niet teveel stress zal hebben om mij niet te overslapen voor de volgende lus ;).
Ik heb mij maandagochtend toch maar congé gepakt om uit te slapen, voor alle zekerheid :).

Hoeveel moet ik lopen?
In totaal moet ik mee met 3 lussen, en moet ik in totaal 18km lopen. Die lussen vinden allemaal plaats tussen 14u op zaterdag en 11u op zondag, wat dus betekent in minder dan 24u. Ik ben eens benieuwd hoe mijn benen en knieën dat gaan verteren, want dat is toch wat meer dan mijn gebruikelijke 15km verspreid over 3 dagen ...

Waarom doen we dat?
Voor het goede doel, de organisatie To Walk Again, de meesten wel bekend. Het geld werd reeds opgehaald vooraf, en is een soort van 'ingangsticket' om als team te 'mogen' deelnemen. Het is misschien raar geformuleerd, maar het is toch ook wel een eer om te mogen deelnemen. Een gans weekend in uw loopkleren mogen rondlopen, onder gelijkgezinden: what's not to like :). Daarenboven met uw team 'slapen' in een slaapzaal, met het onmisbare gegniffel erbij, en ten gepaste tijde een Tongerlo'tje consumeren komt de sfeer alleen maar ten goede.

Wie zijn we?
In mijn team zijn het bijna allemaal Fitclass-leden, en een aantal partners, waaronder ook die van mij. Dus ga ik er ook van profiteren om nog eens met mijn vent op stap te zijn, zonder kindjes.

Welk weer geven ze?
Wat ben ik blij dat ze dit weekend, althans tot zaterdagnacht goed weer geven! Want regenweer kan een serieuze pretbederver zijn, ik moet er geen tekeningske bij maken ... 


3 opmerkingen:

  1. Klinkt heel leuk en een mooi goed doel. Veel plezier! X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh leuk! ondertussen ben je waarschijnlijk volle bak bezig! have fun!

    BeantwoordenVerwijderen