zondag 20 september 2015

#Running: Tijd om de targets aan te passen?

Begin 2015 durfde ik mij voor het eerst een looptarget op te leggen. Een looptarget van een bepaald aantal kilometers over het ganse jaar. De jaren daarvoor ging ik dit zeker niet durven, maar aangezien ik in januari al geruime tijd aan het lopen was, dacht ik: waarom niet? 

Ik liep al een tijdje 2 keer per week 5km, dat is dus 10km per week, en met 52 weken per jaar dacht ik aan '500km in 2015'. Dan had ik nog een paar 'bros'-opties om op vakantie te gaan, ziek te zijn of onweer/sneeuw te mijden. Ik wilde geen target die al verloren zou zijn als ik bijvoorbeeld een week ziek zou zijn. En ook geen target die mij zou verplichten om mijn wekelijkse kilometers op te drijven.

Tot nu toe ben ik dit jaar amper ziek geweest (gelukkig), ben ik blijven lopen op reis en ben ik toch stilaan mijn kilometertjes gaan opdrijven. En zo komt het dat ik bij mijn volgende loopsessie (normaal gezien volgend weekend, als ik niet ziek word ;)) mijn 500ste kilometer van dit jaar zal lopen.

Targets bijstellen dus. En ik ga opnieuw niet te ambitieus gaan, maar realistisch, op basis van huidig tempo (momenteel gemiddeld 15km per week) en met een beetje speling.

Dus bij deze: ik ga voor 700km tegen het einde van het jaar!


9 opmerkingen:

  1. goed bezig! moet zeker lukken aan het tempo dat je loopt! Welke app gebruik jij? Of doe je niet van app?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik gebruik Endomondo. Heb niet echt vergeleken maar ik ben er tevreden over. Wel geen betalende versie dus beperkt qua statistieken, vandaar mijn excelleke :-)

      Verwijderen
  2. Super! Mijn targets zitten na al die knie-miserie in de onderste schuif ergens...maar ik ben al lang blij dat ik weer min of meer pijnvrij kan lopen en kben (voorlopig) zotcontent met 1 a 2 mini-toertjes per week!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sterk zeg!! Ik wou dat ik terug de tijd en kracht vond om mijn loopschoenen uit de kast te halen!

    BeantwoordenVerwijderen