maandag 14 september 2015

Wat ik leuk vond aan de Playmobil Super4-voorstelling

Als je kinderen hebt die groot genoeg zijn om pakweg een Playmobil manneke vast te houden, dan zeg je geen neen op een uitnodiging om kennis te maken met de nieuwe Super4-lijn. Dat het event doorgaat op zondagmorgen in Brussel, wat voor ons toch anderhalf uur rijden is, dat nemen we er graag bij. Want samen in de auto, dat is ook quality time :). 
Mijn kinderen hebben wel wat Playmobil, maar tot nu toe was het nogal typisch 'meisje vs. jongetje'. Zij heeft het prinsessenkasteel, hij het drakenkasteel en politiekantoor. Dus wanneer ze Playmobil spelen, dan is het vaak apart, in hun eigen feeërieke vs. stoere leefwereld. Want draken die prinsessen komen kapen, of politiemannen die koningen komen arresteren, daar gaat mijn dochter niet altijd mee akkoord.
Wat ik dus persoonlijk fijn vind aan de tekenfilmserie Super4 (te zien op Ketnet en Netflix), is dat hun fantasie geprikkeld wordt om die twee leefwerelden te laten samenvloeien. Er is de feeërieke Twinkel, en het piratenmeisje Ruby, maar ook de stoere Alex en de nerdy Gene (toch wel mijn favoriet: een man in pak, bezeten van cijfers en technologische snufjes, what's not to like?). En die werken dus efficiënt samen om allerlei uitdagingen op te lossen. Deze serie geeft mijn kinderen dus zeker inspiratie voor hun eigen spel.
Gene
En nu komt dus de Super4 speelgoedlijn uit, die gebaseerd is op de tekenfilm. Ik weet al wat ze hier aan Sint-Maarten zullen vragen in november ;).
De voorstelling ging door in Kinepolis Brussel. De ruimte kleurde bijna volledig blauw, zelfs de servetten waren van Playmobil. We kregen ontbijt, terwijl de kinderen zich in opperste concentratie konden bezighouden aan de talrijke speltafels, kleurtafels, etc.












Na een tijdje mochten we plaatsnemen in de filmzaal, waar de 'echte' helden hun opwachting maakten, de lijn werd voorgesteld en we nog 2 afleveringen van de serie mochten bekijken.


Na de voorstelling werden we nog getrakteerd op broodjes, soep, dessertjes, snoep, fruit … en een goodie bag, met alvast 2 figuurtjes om de Super4- collectie op te starten. Daarmee waren ze alvast de ganse autorit zoet :). 








Als klein bloggerke was ik wel onder de indruk als ik zie welke grote namen er zoal aanwezig waren: instagrammers met 10K volgers, bloggers die ik al eeuwen volg, een paar BVs. Net zoals bij de yogasessie vond ik het ook weer leuk om een aantal mensen die je dagelijks online 'ziet' of 'volgt' ook eens in het echt te zien. In het echt is het toch altijd net iets anders, als je daar bewegend beeld en klank bijkrijgt ;). Ook grappig wanneer je eerst de kinderen herkent, en dan pas de ouders. Of gesprekken die beginnen met 'kennen wij elkaar niet van instagram?', zalig toch? :)

In ieder geval bedankt Playmobil en Walkie-Talkie, voor de fijne zondag die jullie ons bezorgden!



4 opmerkingen:

  1. Ik gun dit echt iedereen, maar het is altijd zo jammer dat steeds hetzelfde selecte groepje deze dingen mag uitproberen. Mijn kinderen spelen al lang niet meer met Playmobil. Ik denk dan aan kinderen waarvan de ouders dit speelgoed niet kunnen kopen.Waarom krijgen die kinderen eens geen dag om nooit meer te vergeten. Maar het is ook zo bij alle voorstellingen waar BV's op uitgenodigd worden. Dit moest ik even kwijt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik begrijp je reactie, zelf was het de eerste keer dat ik zoiets mocht bijwonen dus ik kan niet echt oordelen over andere events.

      Verwijderen
    2. Zoals ik al zei, gun ik het iedereen. Het is gewoon iets dat me de laatste tijd in blogland opvalt. Zo was er laatst ook de Pritt-reclame op verschillende blogs.

      Verwijderen
    3. Het is inderdaad gewoon een marketingstunt, maar ik voel me niet verplicht om alle blogpost te lezen. Ik ging ook al eens in op een uitnodiging, maar zal het enkel doen als het onderwerp mij interesseert en ik bekijk het dan gewoon als quality-time met mijn kinderen.

      Verwijderen