zondag 13 september 2015

Yoga - the day after

Man man, wat een fijn weekend was dit! Ik werd uitgenodigd voor 2 compleet verschillende maar wel heel leuke activiteiten, de ene iets actiever dan de andere.
Vandaag mochten we met het ganse gezin de nieuwe lijn van Playmobil Super4 ontdekken, en gisteren mocht ik samen met een paar andere blogmadammen een initiatie yoga volgen.

Naast mezelf, en Lies herkent u misschien Mamavanvijf en Annelyse ;)

Deze sessie kaderde in een nieuwe #boostyourpositivity die binnen een paar weken zal starten bij Kelly en Lies. Zeker iets om in het oog te houden!

Maar goed, yoga dus. Ik ben vrij sportief, maar lenigheid is niet mijn sterkste kant, om het nog positief te verwoorden. Dit, in combinatie met mijn zwakke onderrug, zorgde ervoor dat ik heel benieuwd was of ik alle poses zou kunnen meedoen. Met een nerveus hartje vertrok ik dus vroeg in de ochtend richting Gent. 

We werden verwelkomd door de mensen van Activia/Danone en Walkietalkie die alles piekfijn hadden georganiseerd: fijne locatie, vlotte yoga-instructrice en een professioneel camera-team (waaronder Pascal de klankman) dat 'een paar' opnames zou maken voor een spotje. 



Nadat we een stuk of 10x moesten aankomen, voor het spotje, mochten we erin vliegen. 

Ik heb ooit eens een aantal yoga-lessen gevolgd in Ieper, maar in mijn herinnering waren die iets meer zweverig en op stretching gericht. Dit was echt een actieve yoga, die precies 1 flow van aaneensluitende stabilisatieoefeningen was. Op 1 oefening na kon ik alles meedoen, dus ik was best tevreden. 


Het feit dat de ganse sessie gefilmd werd, vergat ik na 5'. Tot het moment dat de camera mij in close-up nam terwijl ik met mijn hoofd ondersteboven hing. Ik ben al heel benieuwd hoe dat er zal uitzien ;-).

Daarna werden we nog getrakteerd op Activia yoghurtjes die, in combinatie met de berg fruit die voorzien was, in zeer lekkere smoothies resulteerden.




Het was een leuke ervaring, en het was enorm fijn om Lies en Annelies weer wat beter te leren kennen en Mamavanvijf eindelijk eens te ontmoeten.

En ik moest gisterenavond toch hard lachen om deze foto van Annelies die in haar verslag verscheen:

Foto by Annelyse

Tja, we moesten nu toch wel een fotootje (of 2-3) instagrammen hé :).

En the day after? Awel, de sessie was best pittig, wat er dus voor zorgde dat ik vanmorgen opstond met stijve schouders, bovenarmen, benen etc :). Toch nog wat werk aan de winkel, denk ik dan...

7 opmerkingen:

  1. Ik zou graag eens Yoga proberen, maar in de buurt bij ons geen deftig centrum te vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Elisabeth geeft les in Gent, helaas ook voor mij niet haalbaar.

      Verwijderen
  2. Oh, dat klinkt leuk!

    Ik heb yoga nog nooit geprobeerd, misschien moet ik dat eens bekijken hier in de buurt!

    Ik ben vooral benieuwd naar de 2de editie van #boostyourpositivity. Dat die er maar gauw aankomt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vrees dat ik geen geduld genoeg heb voor yoga. Ooit een paar sessies gedaan in Cala Joncols (hele rustige baai in Costa Brava) maar was niet mijn ding. Vind ik wel jammer want het ziet er wel hip uit :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Klinkt leuk!
    Ik heb ooit een tijdje yoga gedaan, maar vond het net iets te zweverig. Heb toen gemerkt dat dat echt afhangt van de lesgever. Een paar keer kwam er een vervanger en had ik echt het gevoel dat ik aan het sporten was... misschien dat ik nog wel eens een nieuwe poging doe!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik volgde ooit yoga in ieper, bij de kale lesgever daar. Ik vond dat hij het goed deed, maar ik voelde me ongemakkelijk bij de andere mensen in de zaal.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij mij was het ook den dienen. Hij deed het idd wel goed maar toch anders. Ik heb het liever actiever :)

      Verwijderen