maandag 5 oktober 2015

Over slapen en hangmatyoga

Het afgelopen weekend zagen mijn nachten er een beetje atypisch uit en ook onderling nogal verschillend. Naast mijn eigen bed sliep ik in een bed opgemaakt door een bedstyliste (een wat?) en sliep ik in een stapelbed in een kamer gedeeld met 4 anderen. 


Afgelopen donderdag mocht ik samen met een paar andere dames een 5tal bedden uittesten van de slaapwinkel De Nachtwacht in Kortrijk. De bedden waren opgemaakt door (de eerste) bedstyliste Ajja Goussey. Ik werd last minute uitgenodigd maar kon gelukkig mijn agenda grotendeels leegmaken om hierop in te gaan. Want naast de overnachting kregen we ook een bagelontbijt, een demo van Ajja en een hangmatyoga-sessie. Er was ook een diner, dat ik grotendeels moest skippen op het dessert na, wat me nog toeliet om kennis te maken met de andere dames, vooraleer ik een appartement met hen moest delen ;).


 

My bed for the night

Ontbijten in een winkel, speciaal :)

Ik at voor het eerst bagels als ontbijt, zowel zoet als hartig belegd en vond het echt een aanrader. De bagels werden voorzien door Sanseveria Bagelsalon

Demo door de bedstyliste Ajja
Eindresultaat van de demo
En dan was het tijd voor de hangmatyoga:




Hangmatyoga vond ik geweldig! Ik deed onlangs voor het eerst een actieve yoga en die was al heel goed meegevallen. En aangezien ik met mijn slechte onderrug zelf al ondervonden heb dat een hangmat zeer comfortabel kan zijn, beloofde dit een ideale combinatie te worden. En dat was het ook! Bij alle oefeningen wordt de onderrug ondersteund en kan je eigenlijk niet veel verkeerd doen. Omgekeerd hangen bleek ook detoxerend te werken, ik was zelfs misselijk gedurende een uur na de yoga. 
Helaas is hangmatyoga nog niet beschikbaar in mijn omgeving. Misschien moet ik overwegen om er eentje in mijn slaapkamer te hangen, aan 1 van de balken?

Vrijdag sliep ik in mijn eigen (ongestyleerde) bedje, en dat voelde toch ook wel super, zeker met een nachtje weinig slaap in het vooruitzicht. Misschien ga ik toch nog eens investeren in wat nieuw bedlinnen, want op die groene bollen ben ik precies wat uitgekeken.

My bedroomview, met Ikea lakens en gordijnen ;)

Zaterdag sliep ik samen met mijn loopteam in een gedeelde kamer tijdens het Run To Walk Again-loop event (verslagje volgt). Ik sliep onderaan in een stapelbed, waarvan de onderkant van het bed boven mij meer leek op de muren van een openbaar toilet (volgekrabbeld dus). In een slaapzak van 15 jaar oud. En met 4 anderen op de kamer. Uiteindelijk hebben we 3u kunnen slapen, wat nog meeviel. Ik had echt het gevoel geslapen te hebben, in tegenstelling tot vorig jaar. De ramen die moesten wel zo snel mogelijk open, want 5 mensen in 1 kamer, ik moet er geen tekeningetje bij maken ;).

Kleine oogjes, na 3u slaap
En gisteren, zondag, sliep ik terug in mijn eigen bed. Voor het eerst sinds heel lang zat ik voor 22u in bed en mocht ik slapen tot 9u30! Ik nam immers een half dagje verlof en liet de kindjes bij oma slapen; mijn telefoon stond op vliegtuigmodus om zeker geen ongewenste geluidjes binnen te krijgen. Mijn wekker had ik voor de zekerheid toch gezet omdat er nu eenmaal nog een en ander moest gebeuren na een weekendje op stap te gaan. Maar die 11u slaap hebben verdikke deugd gedaan!



Bedankt aan De Nachtwacht en Savvy voor de fijne ervaring en uiteraard ook de goodie bag!

7 opmerkingen:

  1. Het klinkt zalig, zo eens "op een ander" gaan slapen. Hier kom ik toch zeker één keer per nacht wakker van het gegorgel van Linus op de gang (we moeten dringend werk maken van een kamer voor hem, i know), echt doorslapen is al heel lang geleden! Die hangmat dat lijkt me ook wel wat, al zou ik die liever in mijn tuin hangen :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. klinkt als een geweldig weekend.
    Ik heb op mijn kamer ook een balk hangen waar ik een hangmat zou kunnen hangen ...
    Hopelijk ben je al gerecupereerd van 'al dat plezier' ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tof verslag!
    Benieuwd naar die loopactiviteiten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. een bedstyliste? oh my :D Maar die hangmatyoga ziet me er top uit! Hier ook jammer genoeg niets dichtbij om zoiets te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mag ik AUB (!) gigantisch verliefd zijn op jullie slaapkamer en hem pinnen voor onze architect / aannemer?
    Ps: zijn' t goeie gordijnen van Ikea? Sta hier ook op de budgetlist :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tuurlijk :)
      Hier kun je er nog iets meer over lezen: http://balletoile.blogspot.be/2011/12/zicht-op-beterschap-2.html?m=1
      En de gordijnen zijn ok :-).

      Verwijderen
  6. Natuurlijk zie het er allemaal leuk hé maar ik heb het al mogen zien in geuren en kleuren via je foto's maar het blijft leuk om het nog eens te lezen hoor

    BeantwoordenVerwijderen