zaterdag 17 oktober 2015

#Running: mijn eerste blessure

Zoals ik vorige week al vreesde, heb ik dus een blessure opgelopen tijdens het loopweekend. Teveel op korte tijd en dus een pijnlijke knie tot gevolg. 

Het is mijn eerste echte blessure, en ik baal enorm. Pas op, het is niet dat ik nooit een pijntje heb tijdens het lopen. Het gebeurt zelden dat ik niets voel: of mijn scheenbeen, of mijn knie, of mijn achillespees, of pakweg verhitte voeten. Maar tot nu toe was het altijd van die aard dat het opkwam tijdens lopen en paar km later weer weg was, en al helemaal op het moment dat ik uit de douche kwam. Ik heb dus tot hiertoe nog nooit moeten laten van lopen omwille van een pijntje.

Na het loopweekend was de pijn na 2 dagen over, en na een 5tal dagen rust liep ik 6km. Ik voelde niets tijdens het lopen, maar wel bijna meteen erna. De zondag heb ik overgeslagen, om verstandig te zijn, zeker met de Ieper Trail in het vooruitzicht.
De pijn was weer min of meer over na een paar dagen maar ik voelde wel dat het nog gevoelig zat. Dus gisteren wou ik op het gemak 5km lopen, om even te testen. Maar na 4km stak de pijn weer op, en is nu (24u later) nog steeds duidelijk aanwezig. Dus ben ik nu zeker dat het een 'echte' blessure is, eentje die volgens mijne kiné enkel zal passeren door te 'rusten'. Rusten, een woord dat enkel positief klinkt in de combinatie zetel+netflix+chips+wijn. Maar daarmee alleen ga ik natuurlijk mijn conditie/gewicht niet onderhouden. Het zal dus even zwemmen en fietsen worden. En niet teveel stressen over mijn target zeker? 

Ik weet het, er zijn veel erger dingen in het leven, maar ik heb nu toch efkes zin om in een hoekje te zitten wenen om de Ieper Trail die ik ga missen. 
Ik ga wel mentaal supporteren voor Victorine en Liese die normaal gezien wel meedoen. En ook voor een vriendin die haar eerste marathon loopt dit weekend. Succes dames!


9 opmerkingen:

  1. oh jammer dat je moet afzeggen, maar inderdaad die knie moet je voor zorgen! Volgend jaar met de tweede editie kijken we er op terug! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo jammer! Toch proficiat voor je voorbije prestaties. Je deed het toch maar mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hihi chips en wijn ....wat moet een mens doen als ie geblesseerd is He .....hier geen loper ook altijd last ...hopelijk snel beter bij jou !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh! Jammer voor jou Sylvie! Met rust en goede raad van 'jou kiné' komt het zeker in orde, volgend jaar ga je er dubbel zo goed staan op Ieper Trail !!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Verzorg je goed! Volgend jaar is die Ieper Trail er ongetwijfeld opnieuw!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oh vriendje ik snap dat je lastig bent over die target en de Ieper trail :( Maar rust is nu wel belangrijk natuurlijk! Dan kan je er snel weer voor gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. jammer hoor Sylvie ! Maar je bent niet alles kwijt door een week te rusten, je zal wel zien dat je nadien rustig aan terug zal kunnen opbouwen en in no time terug op je niveau zit, en bedankt voor de steun zondag, ik heb het gevoeld ;-)!!

    BeantwoordenVerwijderen