zondag 11 oktober 2015

#Running: Run To Walk Again

Ondertussen al een week geleden, en helaas nog wat last van een pijnlijke knie maar voor de rest kijk ik wel terug op een fijn loopweekend, daar in Tongerlo. We liepen overdag, we liepen 's avonds en we liepen 's nachts.

En vooraleer ik overga tot het fotoverslagje, eerst even dit:



  • Dat MELI-koeken gewoon te lekker zijn. Hiermee heb ik alle verbrande calorieën meteen weer binnengespeeld na het lopen (130kcal per koek, maar oh zo lekker).
  • Dat ik conditioneel meer kon gelopen hebben, maar mijn knie niet meer mee wou. Best frustrerend, maar opnieuw een bewijs dat snel opbouwen bij mij geen optie is. 
  • Dat ik eigenlijk meer zou moeten fietsen. Want als er zon is, geen wind en een plat landschap, is dat eigenlijk wel leuk. Helaas komt de combinatie van die 3 factoren naar mijn gevoel te weinig voor in het echte leven.
  • Dat ik na een nachtje weinig slaap precies altijd nood heb aan frieten. En ik dus na het weekend eindigde met meer gewicht op de weegschaal dan ik zou verwachten na een weekend lopen. Ondertussen is dat gelukkig wel weer verdwenen.
  • Dat ik vergeten was dat het niet enkel gaat om lopen. Want naast een loper heb je in je team altijd 2 fietsers nodig, een chauffeur van de volgauto en een co-piloot die de kaart/gps kan lezen. En als je team tijdens 2 van de 3 marathons maar uit 5 man bestaat, dan is er weinig kans om ff te chillen.
  • Dat het toch allemaal wat makkelijker verloopt met de hulp van smartphones. Want als je 's nachts in de volgauto je loper en fietsers kwijt bent, omdat auto's niet in dat ene straatje mogen, dan is het toch makkelijk als je elkaar kunt tracken via je smartphone. 
  • Dat het toch fijn is dat wij dit met zijn tweeën kunnen doen <3. 



Hoe zag ons weekend eruit?

  • We kwamen aan rond 11u in Tongerlo, om rond 14u de 'estafette' over te nemen van het team dat rond 10u begonnen was aan de eerste marathon.




  • Delhaize voorzag het nodige rantsoen onder de vorm van fruit, frisdrank, peperkoek, wafels en dus ook de Meli-koeken. Voor de rest was er non-stop een buffet van pasta, groentjes en soep. En bevoorrading op elke lus. Dus aan eten geen gebrek.




  • Onze namiddagmarathon verliep onder een stralende zon. En ik zat nog eens op een echte fiets. Dat is waarschijnlijk geleden van de vorige Run To Walk Again.




  • Onze avondmarathon begon rond 22u40. Het heeft toch iets speciaals, om op dat uur te lopen vind ik. Die beginnende kou, de duisternis, en zeker in een streek die je niet kent. Gelukkig altijd met 2 fietsbegeleiders, anders zou ik het toch maar creepy vinden. Zeker als je een café passeert waar een klein gevechtje aan het ontstaan is.





  • Bevoorrading in de Nike-gebouwen, met in mijn slaperige herinnering oneindig grote toiletten:


  • Slapen is mij gelukt tussen 3u en 6u. Daarna was het wachten in de koude tent op de aankomst van het nachtteam. Op de schermen links of via de app konden we voortdurend de vooruitgang van de teams volgen.



  • Kleine oogjes maar toch paraat. Ondertussen maakte ik mij al licht ongerust over een zeurende pijn in de linkerknie. Maar het lopen lukte toch, en zelfs met de smile.


  • Na mijn gedeelte (dat ik al mankend eindigde) nestelde ik mij op de achterbank van het busje om de anderen toe te juichen. O.a. mijne vent die per se aan 42km wou geraken over het weekend, en daarom dubbel liep met de andere loper.


  • Na aankomst liet ik me toch onder handen nemen van een kine, terwijl mijn eigen kine zich ook eens mocht laten masseren door een ander ;). 





  • In de late namiddag was ons team volledig binnen.




  • En dat vierden we :)



En nu hopen dat de knie snel geneest. Want volgende week staat de allereerste Ieper Trail op het programma. Die zou door verschillende verborgen plekjes lopen dus ik ben alvast benieuwd!


8 opmerkingen:

  1. fijn zeg! Ik hoop voor jou dat je knie snel beter is meisje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik loop altijd op Meli-koeken :-) waren mijn geheim wapen (tot vandaag blijkbaar ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ferme prestatie! Volgende week, kijk er naar uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hopelijk is je knie snel beter... Ik duim mee.
    Goed gedaan zeg, echt chapeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, deze had ik gemist. Ik volgde een beetje op IG, maar dit is een mooi verslag. Zag er geweldig uit, zo in een team!
    En nu die knie nog! x

    BeantwoordenVerwijderen