maandag 16 november 2015

BFF time #5

Zij en ik, we go back, ondertussen al meer dan 10 jaar. Ooit collega's aan de start van onze professionele en familiale leven, ondertussen gesetteld met man en kids. Aangezien we al geruime tijd geen collega's meer zijn, en we ook nog eens een halfuur van elkaar verwijderd wonen, is er weinig ruimte voor spontane ontmoetingen. We moeten het dus het grootste deel van de tijd doen met een grappig of bezorgd whatsapp'ke of een emailtje (als de vertellementen of verzuchtingen te lang worden voor whatsapp). 

Gelukkig komen onze mannen en onze kinderen onderling ook bijzonder goed overeen, zodat we geregeld samen een gezellige avond bij elkaar kunnen plannen. We gingen zelfs al op reis samen, en maken al plannen voor onze volgende reis.

Maar geef toe, zo wat bff-time zonder mannen en kids (hoe graag we ze ook zien) dat is toch wel een must. Dus riepen we een paar kledingseizoenen geleden onze 'shopping-weekends' in het leven. De formule gaat als volgt: 
- we checken op vrijdag in in een hotel
- we brengen wat finishing touches aan (outfit, make-up)
- we gaan op restaurant
- we drinken nog een cocktail
- we gaan slapen
- we ontbijten
- we shoppen, shoppen, shoppen,
- we lunchen
- we shoppen, shoppen, shoppen
- we gaan naar huis (na sluitingsuren van de winkels) om volledig opgeladen (en ook een beetje blut) herenigd te worden met man en kids.

En de formule werkt! Zo waren we afgelopen weekend reeds toe aan editie 5. 
We deden al 2x Antwerpen, 1x Hasselt en nu voor de 2de keer Gent.
Want Gent, daar kun je niets mis mee doen hé? Topstad, die we beiden goed kennen, en niet al te ver van huis waardoor we op zaterdag nog iets aan onze avond hebben. 

Wij hebben altijd fun, wij twee. Zelfs al verliezen we elkaar in de Zara, we vinden elkaar terug, zij het met schaamrood op de wangen:



We zorgen er ook altijd voor dat we treffelijk en vooral lekker eten.

Vrijdagavond aten we tapas in La Malcontenta. Een klein fijn restaurantje waar ze in 2 shifts eten, en dit ook duidelijk vermelden bij reservatie. We wisten dus op voorhand dat we tegen half 9 "plaats moesten maken", maar dat vonden we niet erg aangezien we dan meer tijd hadden voor een digestiefke ;).

Dat digestiefke namen we onder de vorm van een cocktail bij Jigger's. Normaal gezien moet je er op voorhand reserveren, maar we waagden toch onze kans en hadden gelukkig een tafeltje. Bij Jigger's stellen ze elke week 5 cocktails voor, de ene al specialer dan de andere. De mijne smaakte naar bacon (!) en was heel speciaal. Misschien zelfs iets te speciaal voor mij, en ook vrij duur, dus toch maar bij eentje gehouden.


We sliepen in hotel Cathedral, een eenvoudig maar correct stadshotel. Helaas ook de plek waar we het verschrikkelijke nieuws uit Parijs vernamen ... het nieuws waarmee we gingen slapen en mee wakker werden. 
We probeerden het beste van onze dag te maken, maar het bleef sowieso wel aanwezig, in onze gedachten en gesprekken.

Ontbijten deden we bij Gust. Ook weer op goed geluk binnengevallen en nog 1 tafeltje kunnen bemachtigen. Dit adresje is een aanrader voor wie fan is van oud servies, zelfgemaakte granola en/of American pancakes.




De laatste ontdekking was Alice, waar we eerder toevallig binnen gingen om te schuilen voor de regen*. Daar at ik de beste Caesar salad van mijn leven. Echt waar. 




We sloten af met een take-away koffie van de Panos en gingen huiswaarts, waar we deze keer extra blij waren om veilig thuis te zijn bij de mensen die we graag zien.

*Een ander vast onderdeel van onze formule is slecht weer. We zijn er immers tot nu toe altijd in geslaagd om slecht weer te hebben op onze shoppingdag. Maar op zulke dagen laat je dat sowieso niet aan je hart komen. Want wat is nu een beetje regen ....

8 opmerkingen:

  1. <3<3<3 Ik geniet ook telkens weer van die uitgebreide nog-quality time!! Merci vriendinne :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, Gust & Alice: 2 topadresjes in Gent!
    La Malcontenta nog nooit gedaan, maar lijkt me wel leuk.
    Tot vrijdag! X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ga je tips onthouden, tijdens de wintersolden ga ik ook soms eens naar gent met vriendinnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. klinkt superfijn die weekends! :-)
    Dat eetadresje ga ik ook eens testen in Gent!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, ik zat vorige week ook nog in Gust met een vriendin. Ik ben ook echt fan. Ik heb een zakje van hun granola meegenomen naar huis :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wij waren met de collega's/friends in Gent, maar dat had je al op Instagram gemerkt!
    Zo te zien, shop jij zoals ik dat doe (tot na sluitingsuur van de winkels): that's how I like it! :)
    Gust spijtig genoeg niet gedaan, daar wil ik gauw eens naar toe (American Pancakes!). Bij Alice aten wij een stukje taart, maar over het algemeen waren we teleurgesteld, vooral in de bediening. Mijn taart was best ok, maar ik was nu ook niet omver geblazen. Misschien moet ik er eens de lunch proberen want die salade ziet er echt lekker uit.
    Wij (vooral ik!) hebben ook nog de Zara onveilig gemaakt! Volk dat er daar was! Maar uiteindelijk wel de blazer gescoord die ik al 2 maanden zocht. ;)

    ps: nu nog een shoplog, hé! (kwestie van mezelf niet slecht te voelen over het aantal zakken waarmee ik thuis kwam ;))

    BeantwoordenVerwijderen