dinsdag 15 december 2015

Waarom ik graag eens in 'Het huis' zou zitten

Vanavond was de laatste aflevering van het programma 'Het huis' op één. 
Wat een zalig programma was dit? En hoe graag zou ik ook eens in dat huis zitten?

Niet om een dag door te brengen met BV's (hoewel de meesten mij op zich wel interesseerden). 
Maar het idee om gedurende 24u iemand voor jou alleen te hebben, vind ik geweldig. Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar hoe vaak heb je de kans om echt 'in de diepte' te gaan met iemand? Zonder daar iets schunnigs bij voor te stellen ;).

Maar dus echt iemand voor jou alleen, om te praten, te lachen, te wenen of gewoon stil bij elkaar te zitten wezen? Zonder gsm, internet, tv, andere mensen, werk, kinderen etc.

Ik heb het daar soms lastig mee. Mensen die ik amper zie, en wanneer je ze ziet moet vechten om de aandacht. En pas op, ik maak me er ook schuldig aan hé, aan die gsm alleen al, dus het is geen verwijt naar niemand. Maar daarom, zo een verblijf in dat huis, met iemand die je oprecht interesseert. En waar je door omstandigheden niet verder geraakt dan "hey, oe ist?". Of een sms-je, om de paar weken. Of een lunch, om de paar maanden, die al gedaan is tegen dat je elkaar een korte update gaf over de kinderen, sport en job. Of een familiefeest, waar je naar uitkijkt, maar dan eigenlijk met iedereen eens moet babbelen, "want het is al zo lang geleden dat je elkaar zag". Of de samenkomsten met schoonzussen/broers,waar je wil bijbabbelen maar de kinderen continu iets nodig hebben of iets moeten zeggen. Of de teamlunch, waarbij je met die ene collega eens een goed gesprek wil hebben, maar je net te veraf zit aan tafel. Of de schoolpoort, waar je altijd moet weglopen wegens andere verplichtingen op die 4/5e dag. 

Als ze ooit een concept op de markt brengen dat gedurende x aantal uren "full attention" garandeert, dan heb ik alvast mijn lijstje klaar met mensen waarmee ik dit wil doen. En dan hopen dat ze op mijn uitnodiging ingaan ;-). 


Ps: Dat huis van op tv is trouwens ook volledig mijn goesting qua interieur. Oud x nieuw: I love it <3.

14 opmerkingen:

  1. Tja, daar heb je echt wel een goed punt! Ik mis dat ook ...
    En het interieur, dat is top. Ik zat ook telkens met mijn ogen te snoepen en ideeën op te doen. En dan heb ik het nog niet over de 'view' gehad, zalig!
    Een programma zoals er wel meer mochten zijn. Hier thuis ook fan van 'ten oorlog', waar we ook al eens stil van worden ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het Huis zag ik nog nooit, maar die vriend die gisteren nog verbaasd tegen mij zei "Wij raken echt nooit uitgepraat hé", daar breng ik meermaals volledige etmalen non-stop babbelend mee door :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb deze reeks volledig gemist, maar als je hier het concept beschrijft, lijkt het me nog geen zo'n slecht idee om het ook eens in het echte leven toe te passen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je nog kijkt: niet die van gisteren pakken want is met Kobe ;-) lol

      Verwijderen
  4. Kun je dat geloven dat ik dat net deze week dacht? Dat jij zo dicht werkt bij mijn huis en zo ver woont, en dat we de kans om samen te lunchen nog niet gebruikten?
    Ik gooi hier maar een idee. Call me :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Idee gevangen :-). Alvast een leuk voornemen voor 2016 :) x

      Verwijderen
  5. goed idee. hier ook fans van het huis

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat heb ik ook al gedacht! Een aangename keuken om met twee te koken, een zwembadje...Het programma zag ik zeer graag. Topaflevering: met Karl Vannieuwkerke! De meest aangrijpende: met Marieke Vervoort.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik snap je :) Ik heb net hetzelfde gevoel! Al zou ik ook eens 24u op mijn eigen kunnen gebruiken...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Same here. En ik wil dat huis ook wel. En die boekenkast. En die boomhut. En de view.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @by eva maria en ipv Stijn koken voor Kobe ;-)

    Het huis zelf zie ik ook volledig zitten en de tijd en rust!

    BeantwoordenVerwijderen