maandag 28 maart 2016

Een 'nieuwe' job

Morgen is het zover: dan start ik op mijn nieuwe job! Het woordje nieuw, dat moet ik echter een beetje nuanceren. Ik ga immers terug naar mijn vorige werkgever. De werkgever die ik 2 jaar geleden bewust achterliet:
Omdat het nog steeds mijn eerste werkgever was, en graag eens wou weten hoe het op een ander was.
Omdat ik er al 10 jaar werkte, en nood had aan iets anders.
Omdat ik de dagelijkse deadlines en overuren een beetje beu was.

De beslissing viel me toen zwaar, omdat ik ook wel wist wat ik achterliet: een tof bedrijf met fijne collega's, geregeld nieuwe uitdagingen en veel variatie aan projecten. 

In het kader van #boostyourpositivity schreef ik deze post en was ik heel positief over de switch die ik gedaan had. Het gekke is dat het daarna een beetje minder werd - al had ik dat zelf niet door. Mensen in mijn privé-omgeving wezen mij op het feit dat 'mijn fut' er een beetje uit was - de ene al wat subtieler dan de andere. Ik zocht naar allerlei verklaringen. Was het de loopblessure? Was het de aanhoudende rugpijn? De stress over de aankomende verbouwingen? Of was ik toch teveel geobsedeerd geworden door eten (en wat ik al dan niet mag eten)? Was de job toch niet helemaal wat ik ervan verwacht had? ... 

Tot het moment dat mijn (nieuwe/oude) baas een sms stuurde met de vraag om hem eens te bellen. Mijn nieuwsgierigheid was geprikkeld, en na het eerste telefoongesprek voelde ik mij precies herleven vanbinnen. Dit moest ik gewoon doen! 

Van werk veranderen brengt altijd wat gedoe met zich mee, zeker ook praktisch en administratief. Toch heb ik er geen spijt van dat ik destijds weggegaan ben. Ik heb hierdoor mezelf immers beter leren kennen, ik weet nu beter wat mij energie en voldoening geeft op de werkvloer. Gaat het nu de ideale job zijn voor mij? Het is een nieuwe functie, dus dat zal de tijd een beetje moeten uitwijzen. Maar ik heb er in elk geval zin in - en de rest zien we dan wel!

De collega's, die ga ik uiteraard wel missen. Het is een leuke bende en ze hebben me een hele fijne laatste dag bezorgd.
We aten pannenkoeken als lunch. En taart met mijn hoofd er op. En een diner in de avond. Werken in de voeding = eten :).

Baksels van mijn mama om te trakteren



Wat ik - als eeuwige diëter - in ieder geval niet ga missen is al dat eten dat continu beschikbaar was. Om een idee te geven: dit was een greep uit de laatste 2 weken :). 




9 opmerkingen:

  1. Veel succes op de nieuwe job morgen! :)
    Het wordt alvast een stuk beter voor de lijn zo te zien. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tof die taart! Veel succes op je 'nieuw' werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ow! Nu ben je weg uit de buurt! En we hadden nog geen date geregeld! Veel succes met de nieuwe wending. x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Veel succes hoor! Ik ben al benieuwd naar je nieuwe verhalen..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. veel succes!! je gaat dat schitterend doen x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Succes met je nieuwe job!Over een tijdje voelt het als of je nooit bent weg geweest ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. je moet vooral doen waar je je goed bij voelt! Veel succes met de nieuwe functie!

    BeantwoordenVerwijderen