vrijdag 22 april 2016

Een paar uurtjes Praag

Twee weken geleden 'moest' ik voor het werk naar Praag voor een training. Het was toevallig de derde keer in een jaar tijd dat ik naar Praag ging, maar de eerste twee keren zag ik niet meer dan de luchthaven, taxi, industrieterrein en een saaie vergaderzaal. 
Deze keer had ik meer geluk: we (collega en ik) kwamen aan op woensdagmiddag voor een training die pas doorging op donderdag. Wat ons de kans gaf om gedurende een paar uur de stad te verkennen. Het was droog, niet te koud en dus ideaal voor een wandelingetje. 

We stapten naar het Het Oude Stadsplein: een levendig en gezellig plein waar het in de zomer vast heel fijn vertoeven is. Er zijn heel wat eetkraampjes - die we echter links lieten liggen ... we wilden geen cash geld afhalen voor die paar uur (helaas geen EUR in Tsjechië). Maar er waren zeker een paar specialiteiten die er verdomd lekker uitzagen - zoals de Trdelnik



We stapten door tot aan de Moldau ...




en slenterden door de gezellige straatjes ...



Dit leek me wel eens leuk om te doen, met een glazeke rondgereden worden in één van de vele oldtimers :). Het zal voor een volgende keer zijn...


's Avonds sloten we aan bij de rest van de collega's (die al eerder in Praag waren aangekomen) voor het '6 course tasting menu' bij SanshoEen echte aanrader: leuke sfeer, vlotte bediening, smaakvol interieur en vooral: zeer lekker. Het eten wordt in het midden van de tafel gezet om te delen, wat het ook meteen gezellig maakt.

Aan de ingang was dit te lezen ... 


... en na een paar gerechten snapten we ook waarom.
Een paar specialiteiten van het huis .... een broodje met volledige krab:


en dit: een volledige vis om 'leeg te plukken'. 

Voor:


En na:


Oh ja, voor ik het vergeet: we verbleven in het Grandior hotel. De wellness heb ik niet kunnen uittesten maar voor de rest was dit hotel dik in orde (zeker ook het ontbijt), en zeer goed gelegen. 


Conclusie: mijn eerste indruk over Praag is positief - zeker positief genoeg om hier eens een city-trip te plannen. Het is amper 1u15 vliegen en niet zo duur. Alleen gaan we dan wel cash geld afhalen :).

3 opmerkingen:

  1. Praag is een supertoffe stad! Niet ver, niet duur en best wel hip.
    Dat eten ziet er ook wel lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We zijn er eens 4 dagen geweest maar dat was wel meer dan genoeg! Zo groot is het nuook weer niet he! Wel mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou er graag eens naartoe gaan voor een citytrip! Dat eten ziet er alvast tof uit! Ik weet waar te kijken als ik ooit een reisje boek naar Praag!

    BeantwoordenVerwijderen