dinsdag 24 mei 2016

The anniversary

Vorige week vierden we onze huwelijksverjaardag. De 10e al … en ongelofelijk hoe snel dit gegaan is. Voor we trouwden waren we ook al 10 jaar samen, dus vieren we later dit jaar ook nog eens 20 jaar samenzijn.
Tussen mijn 16 en (bijna) 36 heb ik dus alles gedeeld met hem. Het klinkt misschien melig, maar ik ben er zeker van dat hij het beste in mij naar bovenhaalt. En ik denk dat het omgekeerde ook waar is. In der beginne was hij de nonchalante broekveger die overal te laat kwam en alles vergat, en ik de perfectionistische planner. Anno 2016 durft hij al eens meer een dag te plannen, en durf ik al eens meer ‘foert’ te zeggen en iets relaxer door het leven te gaan. Om maar een voorbeeld te geven.
Wij hebben altijd veel respect gehad voor elkaar, elkaar toegelaten ons gedacht te zeggen, veel dingen samen gedaan (met en zonder kinderen), maar elkaar ook de vrijheid gegeven om dingen apart te doen. Dus die klik heeft altijd goed gezeten. Misschien zelfs zo goed dat ik het soms vanzelfsprekend neem. Ik leef al langer met hem dan zonder hem, dus het is ‘normaal’ dat hij er is. Mensen hebben mij al gezegd dat ik een gouden vent heb, zonder dat te beseffen. Ik besef dat wel, meer en meer. Ik heb geluk een man te hebben die na 20 jaar nog zo naar mij kan kijken als op deze foto, een betrokken, liefdevolle papa is en er na 20 jaar beter uitziet dan ooit tevoren :). Al zou ik dat laatste misschien ook eens meer mogen zeggen.

D
e foto nam ik trouwens net voor ons jubilee-etentje. Ik kreeg de week ervoor een mailtje met het ‘bevel’ om klaar te staan op vrijdag om 18h30, de rest had hij geregeld. Hij kent me ondertussen goed genoeg om te weten dat verrassingen de dag zelf bij mij niet werken (toch nog niet helemaal relax ;)) en dat ik het zelfs leuker vind om nog een week te kunnen speculeren over waar we naartoe gaan.
Deze foto typeert ons eigenlijk volledig: Hij op zijn gemak, … en ik, op mijn hakken, voor de spiegel, een tikkeltje ‘self-absorbed’, niet altijd beseffend hoeveel geluk ik heb met hem, maar wel zeker dat hij naast mij staat, en uiteraard, met mijn gsm in mijn handen ;).
We gingen uiteindelijk eten in het restaurant waar we ook onze trouw voor de wet vierden met de familie. We namen er toen deze foto, en maakten deze nu opnieuw. Toen weliswaar met een Cybershotje dat we telkens moesten draaien om het resultaat te zien, maar duidelijk ook al fan van selfies :).


Voor de gelegenheid werd ook het kleed nog eens uit de kast gehaald. Het was ondertussen 5 jaar geleden. En deze keer wou ik er foto’s van. Ik trommelde mijn schoonvader op om een aantal foto’s te nemen, want ik wou onder andere ons bedankingskaartje opnieuw maken. Het strandcabientje konden we niet meer gebruiken (want dat stond op het ondertussen failliete Ieper Strand). De hangmat dan maar. 


Ja, af en toe heb ik een zot idee, en gelukkig is hij nog zot genoeg van mij om er in mee te gaan :)
. Want ik ben me ervan bewust dat niet alle venten bereid zouden zijn om dit te doen.
But hey, we hadden fun tijdens de shoot en leuke foto’s ter herinnering :-).






Best dat smartphones nog niet bestonden in die tijd, of ik had wellicht allemaal foto's met mijn gsm in mijn handen :).


In ieder geval: ik weet niet waaraan ik hem heb verdiend, maar hij houdt het toch al 20 jaar uit met mij. En ik hoop nog minstens evenveel <3. 

15 opmerkingen:

  1. Geweldig. En zo lief ook. Wij zijn binnen 4 weken 20 jaar getrouwd en na hetczien van deze foto's wil ik mijn trouwjurk ook opnieuw aantrekken! (Of dat lukt...?)
    Gefeliciteerd nog! x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. tx! en zeker doen! :-)
      Ik kijk al uit naar de foto's :)

      Verwijderen
  2. Oh, gefeliciteerd! En wat een mooie foto's van jullie vier! Wij zijn in juni ook 20 jaar samen. Ook al meer dan de helft van mijn leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik vind jullie echt een heel schoon koppel, letterlijk en figuurlijk. jullie zien er heel gelukkig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nogmaals proficiat! Jullie zijn echt wel een schoon koppel! :) En leuke foto's zeg!! Misschien maar best dat die smartphones toen nog niet zo 'in' waren (ik had mij er ongetwijfeld ook schuldig aan gemaakt ;)).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. We vierden die vorig jaar :-), 20 jaar samen. Dit jaar 15 jaar getrouwd en sinds een paar maand pas ik terug in mijn kleed, je brengt me op ideeën ... Prachtige foto's om te koesteren !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig, best een beetje jaloers, geniet ervan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig, best een beetje jaloers, geniet ervan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een leuk idee om die foto's opnieuw te doen... heel mooi allemaal! van de foto met dochterlief in jouw sluier ben ik een beetje gesmolten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Proficiat meisje!!!! En wat een liefdevolle foto's zijn dat! veel hartjes voor zo een knap koppel! <3 <3 <3

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Proficiat, wij vieren volgende week onze 10e huwelijksverjaardag !

    BeantwoordenVerwijderen