dinsdag 3 mei 2016

WuwS #1

Josefien, Kelly, Kelly, Valerie en vele anderen doen het al: altijd leuk om te lezen en het lijkt me vooral leuk om later je eigen momentopnames terug te kunnen beleven. Dus waarom ook niet: bij deze meld ik u de geboorte van WuwS: 'What's Up With Sylvie'.

Verwacht van mij geen boekentips: ik lees gewoon te weinig, en als ik lees zijn het sowieso de hype-boeken die iedereen leest.

Verwacht van mij ook geen muziektips: ik luister wel heel veel naar muziek, maar vaak gewoon radio en mijn favorieten steek ik dan in een Spotify-lijstje. Op Spotify luister ik ook vaak naar 'Discover weekly', een lijstje dat wekelijks (automatisch) voor jou wordt samengesteld, op basis van waar je zoal naar luistert. Wel opletten dat je nieuwe ontdekkingen snel opslaat, want na een week is het lijstje weg! Bij deze dus toch een muziektip :).

Waar ik het wel over ga hebben: sport, eten, series, verbouwingen en de kinderen.

Here we go:

De work-outs:
  • Momenteel zit ik een 3tal keer per week op mijn hometrainer, en 1x in het zwembad. Niet zo intensief als lopen, maar toch op het gemak onderstaande statistieken verzameld in april. Dat zijn toch best wat chips en cava als je het mij vraagt  ;-). 

  • De loopevenementen komen volop op gang, dus het begint weer hartzeer te doen. Ik wil stilaan terug proberen, maar zoveel schrik om ontgoocheld te zijn als het niet lukt. Dus ik blijf het precies maar uitstellen …
  • De rugschool werd ondertussen afgerond, maar ik blijf nog even 'in onderhoud’ (1x per week). Thuis gebruik ik om de paar dagen de fitness-hoop van Decathlon – een leuke én efficiënte manier om de buikspieren aan het werk te zetten :)




Het (eeuwige di)eten:
  • De paaschocolade is eindelijk op. Dus hoera voor quasi lege snoepkasten. Ik weet het, ik zou daar bestand moeten tegen zijn, maar het is geen 'avance', als ik het in huis heb, dan eet ik het. Punt.
  • Ik ontdekte recentelijk peperkoek. Hoe ontdekken? Dat bestaat toch al kei-lang? Ja, maar ik dacht dat ik dat niet lustte. Maar wel dus. En zeker met een laagje Nutella kan dat al eens een boterhammeke vervangen hier en daar. Maar misschien ook best niet teveel in huis halen, denk ik dan.
  • Ik zat de laatste tijd weer in een 'alles in het weekend' en 'niets in de week'-fase. Dus toch weer een beetje herpakken en proberen balanceren, want ik wil niet meer terug naar +2kg -2kg elke week. Maar dan mogen er niet teveel weekends als deze passeren …



De series:
  • Op Netflix heb ik net '30 degrees in February' afgerond, een reeks over een aantal Zweden die - elk omwille van verschillende redenen - naar Thailand trekken. Best een aanrader, zeker voor wie eens iets anders wil dan Scandinavische politieke of crimi-series. Het tweede seizoen werd net online gezet, en daarin wordt een sprong gemaakt van 4 jaar. Ben alvast benieuwd!
  • De serie 'Flaked' kan ik ook afvinken. Afleveringen van halfuur, makkelijke verhaallijn, beperkte cast, leuke omgeving, … dus ideaal om te bekijken vanop de hometrainer om 6u 's morgens. En een schone hoofdrolspeler - altijd mooi meegenomen.
  • Dit weekend ben ik begonnen aan 'Nashville', over een ouder wordende country-zangeres die moet opboxen tegen jong talent - uiteraard met de nodige love-triangles. Best ontspannend, al steekt het wel tegen dat er zoveel gezongen wordt. Country dan nog. Ik zie wel hoe lang ik dat volhoud …
  • We zijn ook begonnen aan 'Outlander', over een vrouw die door omstandigheden in een ander tijdperk belandt. Mooie beelden uit Schotland, maar voor mij weer een bevestiging dat series die zich afspelen in andere tijdperken mij meestal niet lang kunnen boeien. Ik kijk gewoon te graag naar de styling in hedendaagse series denk ik.
  • Op één ben ik aan het kijken naar het 2de seizoen van 'How to get away with murder'. Borduurt verder op seizoen 1, en best enkel te bekijken met volle aandacht wegens veel onverwachte wendingen.
  • Op Vitaya kijk ik naar 'Younger', 'Heartbeat' en a 'Girlsfriends' guide to divorce' - ideaal strijk-materiaal noem ik dat, typische vijf-tv series (maar dan op Vitaya).



De kinderen:
  • Na een paar extra oefenlesjes kan M zwemmen zonder blokjes. Uiteraard is hij heel fier, zo net voor zijn 6de verjaardag. En ik ook natuurlijk :).
  • L hoopt keihard dat ze de bril zal winnen die ze 'ontworpen' heeft in de wedstrijd bij de opticien.
  • Beide kijken ze uit naar het schoolfeest en hun verjaardagen in mei en juni - want dan krijgen ze een WII (help). En ook naar de start van de verbouwingen, omdat ze dan bij ons op de kamer mogen slapen (help).


De verbouwingen:
  • Komen trouwens traag op gang. Maar we jagen ons niet op. Beter later beginnen, met een perfecte planning denk ik dan (wishful thinking).
  • Volgende week worden wel de ramen boven vervangen en na het nodige herstel/plakwerk kunnen we de verhuis naar boven gaan inplannen. En ergens hoop ik dat we tussen die verhuis en de eerste afbraakwerken nog een klein feestje kunnen houden. Voorwaarden: een vrije vrijdag of zaterdag tussen de verhuis en komst van eerste aannemers (m.a.w.: een lege maar nog steeds veilige benedenverdieping).
  • De grote opruimwerken in de kelder, zolder en garage zijn gestart: want als we het een tijdje met een verdieping minder moeten doen, dan moeten we ergens heen met al dat gerief. Het ideale moment om eens van alles weg te doen. Voor een deel van het speelgoed konden we terecht bij de naschoolse opvang: de opvang blij, en de kindjes ook blij, want dan kunnen ze daar nog met 'hun' speelgoed spelen :). 



De zaken waar ik komende weken naar uitkijk:

  • Onze 10de huwelijksverjaardag, met bijhorend verrassingsdiner - daar ga ik van uit, want ik kreeg niet meer details dan dag en uur :-).


  • Een dagje Gent, waarop we zeker een bezoekje brengen aan de food trucks van Barrio Cantina en afsluiten met Ghost Rockers
  • Moederdag, met bijhorend ontbijt
  • Wings For Life, helaas aan de zijkant maar wel enthousiast voor mijn man en bff
  • Het etentje met Renilde, Josefien, Martine, Liese, Kelly en Valerie
  • Het communiefeest van mijn metekind, waarvoor ik eindelijk een outfit vond


9 opmerkingen:

  1. k ben in blijde verwachting van S3 van How to get away with murder (ik haat open eindes tetoeme ;-) )

    verbouwingen hier ook traag op gang... te traag naar mijn goesting. Wij hebben spouwmuurisolatie al gepland en die lijkt nu in 't gedrang te komen (premiestress) en eind september is er daar ook ergens nog een deadline ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind dat heel leuke rubriekjes om te lezen, dus laat maar komen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kijk ook erg uit naar ons etentje!

    En hoera voor deze nieuwe rubriek!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Driewerf hoera voor deze nieuwe rubriek! Ik kijk nu al uit naar een volgende WuwS!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke rubriek en hier valt nog wat ander nieuws te rapen zoals series en verbouwingen: I like! :)
    Ik kijk al uit naar volgende week! x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. fijn! ik ben weer helemaal mee zeg met jou :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kijk er ook naar uit!! Vanavond al!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik kijk er ook naar uit!! Vanavond al!!

    BeantwoordenVerwijderen