woensdag 13 juli 2016

WuwS #2

Ondertussen al meer dan 2 maand geleden, dus tijd voor een update. 

Here we go!

Het (eeuwige di)eten:
  • Ineens is het 5:2 dieet weer hot en happening. Ik las er een paar jaar geleden al eens een boek over, maar ik heb het toen niet geprobeerd. Ergens schrik dat ik zou overcompenseren op de andere dagen: in het weekend (nog) meer eten om mezelf dan te sussen met het idee dat ik dan wel 2 dagen ga vasten in de week, maar dan uiteindelijk geen karakter te hebben om de vastendagen effectief uit te voeren. Maar het enthousiasme van anderen maakt mij meestal ook enthousiast. Dus ben ik er een goeie maand geleden ook mee begonnen. De eerste dag was de zwaarste, en nu kijk ik al uit naar een vastendagje, zeker op maandag. Voorlopig nog niet afgevallen, maar ook niet bijgekomen, wat een prestatie is na talloze weekends waarop we soms tot 3x toe weg moesten of volk moesten ontvangen (met bijhorende hapjes en drankjes).
  • Een tijdje terug heb ik het 'Kilocomplot' gelezen. Leuk boek om te lezen, en wat ik vooral onthouden heb is: doe normaal, geniet maar met mate en denk beetje na over wat je eet. 
  • Ik heb ook met veel aandacht en verbazing gekeken naar 'Over eten'. Verbazing, niet omdat ik veel heb bijgeleerd, maar wel dat er blijkbaar zoveel mensen zijn die echt geen benul hebben van eten en calorieën. En toch vrij slank zijn. Ik ben daar echt jaloers op: niet moeten wakker liggen van calorieën: gewoon eten waar je zin in hebt, met nodige aandacht voor gezond eten weliswaar, en een natuurlijke rem hebben om niet te over-eten (en daarvoor geen app nodig hebben). Ja, echt jaloers op.


De work-outs:
  • Ik val hoofdzakelijk terug op de hometrainer, aangezien het zwemmen voorlopig is weggevallen. De kindjes zijn nu thuis op vrijdag en als ze mee zijn kan ik geen baantjes trekken. En sowieso zit dat zwembad nu vol met andere kinderen, en daar heb ik geen zin in. Maar: binnen een 2tal weken zitten we normaal gezien in ons vakantiehuisje met zwembad, dus daar kan ik de schade wat inhalen.
  • Afgelopen weekend probeerde ik nog eens te lopen (2x 5’). Het lopen zelf was pijnvrij, achteraf voelde ik mijn knie lichtjes, maar niet echt pijn. Dus mss probeer ik weer op te bouwen in de komende weken …

  
De series:
  • Op Netflix heb ik al fietsend twee seizoenen bekeken van ‘Bates Motel’. Dit is geïnspireerd op de jonge Norman Bates (Psycho) en zijn ingewikkelde relatie met zijn moeder. Vond ik wel ok eigenlijk.
  • Ik bekeek ‘Blue Eyes’ op Fox en blijf fan van Scandinavische politieke series, al vond ik deze nu wel iets minder.
  • Op Canvas keek ik graag naar de mini-serie ‘The Secret’ over de waargebeurde feiten (overspel, (zelf)moord) in een gelovige gemeenschap, en zich afspeelt over een lange periode. De hoofdacteur is dezelfde als in ‘The Missing’ wat ik ook super goed vond.
  • De grote ontgoocheling was het nieuwe seizoen van The X-files. Maar wat was dat!? No further comment.
  • Op Netflix zit ik halfweg het tweede seizoen van '30 degrees in February'. Blijf ik goeie serie vinden: de mix van verschillende verhaallijnen, de setting, ...
  • Het nieuwe seizoen van ‘Orange is the new black’ spaar ik nog een beetje voor in het verlof. Ik hoop dat het laatste seizoen beter is dan het vorige om eerlijk te zijn.
  • Outcast (Fox) stel ik uit tot ik samen kan kijken met mijne vent, want het ziet er bijzonder griezelig uit. Het is met geesten en al.
  • Nashville en Outlander boeiden niet om verder te kijken. Als ik meer op mijn iPhone kijk dan naar het grote scherm, dan is het een teken dat ik er best mee stop.


De kinderen:
  • M is klaar met het kleuter! Euh ... waar is mijn baby naartoe? Als ‘afstudeercadeautje’ kreeg hij van ons alvast een boekentas voor het eerste leerjaar. Hij ging ook voor het laatst naar de Balbalschool voor kleuters, maar wel voor het eerst zonder neefjes of vriendjes. Fijn te zien hoe zelfzekerder hij wordt!
  • L zit momenteel op crea-danskamp, ben al benieuwd naar de slotshow vrijdag om te zien hoe haar dans-moves geëvolueerd zijn op een jaar tijd. 
  • Ze kregen eindelijk een WII U. Ik vraag me af hoe lang het zal duren voor ik de Just Dance liedjes beu gehoord zal zijn ;-). Zelf vind ik het wel leuk om af en toe mee te doen: een paar liedjes meedansen is best een goeie work-out :)


De verbouwingen:
  • De voorbereidende werken op de 1e verdieping werden afgerond. Deze werden netjes uitgevoerd terwijl mijn ouders op reis waren, dus konden we het grote stof grotendeels vermijden. Althans, om erin te wonen. De opkuis, die konden we uiteraard niet vermijden :). We zijn dus nu klaar om alles naar boven te verhuizen. In theorie dan, want alles moet nu nog ingepakt worden. Help.
  • En we hebben hiervoor zelfs een concrete deadline: 16/08! Dus tegen het einde van het verlof moet onze benedenverdieping leeg zijn. En dan eerst nog een feestje :-).


De plannen waar ik komende weken naar uitkijk:
  • Een etentje en drink met (ex-)collega’s
  • Een paar rustige weekends eigenlijk
  • En daarna uiteraard naar onze reis naar Zuid-Frankrijk: 10 dagen zon (hopelijk), zwembad, pittoreske dorpjes, slenteren, eten, drinken, … kan bijna niet meer wachten. Maar eerst nog 4 dagen werken.
  • Het verbouwfeestje

5 opmerkingen:

  1. Ik ben daar ook zo jaloers op, van die mensen die gewoon kunnen eten wat ze willen, niet op de rem moeten staan. Ik zou daar grof geld voor over hebben, eerlijk gezegd (erg, hé).
    Pff, verbouwingen, wij doen nog maar gyproc en laminaat en ik ben het al beu, maar dat is vooral omdat het in combinatie met een strakke deadline (= baby) is. ;) Anders zou het wel meevallen. Tip: filter al in wat je naar boven doet en gooi zoveel mogelijk weg. :)
    Geniet van je vakantie in Frankrijk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vrouw, je wil niet weten hoe strontjaloers ik ben op vrouwen die maar eten en vreten, snoepen, kilo's chocolada achterover drukken, liter frisdrank drinken en nooit sporten. Ik moet al mijn hele leven mijn stinkende best doen om niet te verdikken van een blad sla, niet sporten is geen optie wegens verdikken en blablabla... I feel your pain :D Maar kom, ik heb rondingen en ben er fier op :) En om dezelfde reden als jou durf ik niet starten met die 5:2... Schrik op 2 fronten: langs de ene kant ook schrik om te overcompenseren op de gewone dagen, langs de andere kant om af te rijzen naar een eetstoornis moest ik merken dat niet eten helpt met afvallen...
    Ik blijf dus gewoon gezond eten, af en toe eten waar ik zin in heb en sporten, gezien mij dat toch wel het gezondste plan lijkt.
    Verder: hoera voor netflix! Ik begon net aan Suits en ben verliefd op de mike :D En the X-files, tja, ook no comment... Hoe ze zo een serie zo vakkundig kunnen vermoorden, geen idee...

    enjoy de vakantie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij kijken Bloodline op Netflix. Seizoen 1 is echt een aanrader. Seizoen 2 boeit me minder.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij kijken Bloodline op Netflix. Seizoen 1 is echt een aanrader. Seizoen 2 boeit me minder.

    BeantwoordenVerwijderen