zaterdag 1 oktober 2016

Sportiviteiten

De afgelopen 2 weken waren – volgens mijn horloge – mijn meest sportieve weken ooit. En eigenlijk was het ook wel zo. Er was bijna geen enkele dag dat ik niets gedaan heb.


Ik vermelde al eens dat ik ging meedoen aan de 2-week ‘Back to club’ challenge van Decathlon. Ik zag het passeren op Facebook en na een extra aansporing van Walkie Talkie heb ik me ingeschreven. Ik wist niet goed wat ik moest verwachten, hoe intensief het zou zijn.
Om de 2 dagen werden er video’s op ons los gelaten, waarvoor we ofwel een springtouw, een kettlebell of een sandbag nodig hadden. Allemaal klein materiaal dus, wat niet veel plaats inneemt en ook niet duur is in aankoop. Ik had nog nooit een work-out video gedaan, maar ik vond het eigenlijk wel leuk. En vooral makkelijk dat het thuis kan op eender welk moment.

De video’s bestonden telkens uit een 5-6tal oefeningen, die je na elkaar uitvoert, en dit videootje moest je 3x herhalen. Het enige nadeel hierbij was dat de muziek dan ook telkens dezelfde was, maar ok, ik had ook zelf andere muziek kunnen opzetten natuurlijk want de video’s zijn zonder spraak. Er was ook een opwarming en cool down-video, waardoor je in totaal een klein halfuurtje bezig was. Ik was een beetje beperkt met het springtouw (klein wonen en al), maar ik kan ook springen met een denkbeeldig springtouw (goed hé :-)).


Ik ga zeker in de toekomst nog van die sessies doen, op YouTube zijn er massa’s te vinden, maar ook bij Decathlon, op hun site of via de e-coach app, waarbij je vooraf kunt filteren op het type materiaal dat je voor je hebt en dan een reeks oefeningen kunt bekijken.

In het weekend na de eerste week, met reeds wat stramme spieren van al die squats en lunges, was er ook het Belmodo Fit Summit event. Ik had me een tijdje geleden al ingeschreven om op zondag te gaan. 



Het ging door bij Leander personal training, met allerhande workshops en infosessies. We kozen voor een sessie over voeding, een yoga sessie gericht op de rug, een kettlebell work-out en een '3D booty-shape-work-out' die mij tot 3 dagen erna stijve spieren bezorgden. 

Foto Leander personal training
Ook zij wezen op het nut van klein materiaal en eigen lichaamsgewicht bij het fitnessen. Het is zeker niet nodig om grote dure fitnesstoestellen te kopen wie thuis van start wil gaan. Integendeel, variatie is super belangrijk om je spieren ‘alert’ te houden en klein materiaal is dan ideaal.

In de tweede week maakten we met een paar collega’s eindelijk eens werk van ons fitnessabonnement. We spraken er al lang over, maar nu hebben we eindelijk de stap gezet. Ons bedrijf is gelegen naast een fitness-centrum, en het is eigenlijk zonde om daar geen gebruik van te maken. Onze lunchpauzes zijn goed besteed, en dat vermijdt sporten op onmenselijk vroege uurtjes of ’s avonds laat. En we vlogen er meteen in met 2 bezoekjes deze week.


Halfweg de tweede week werd ik ook nog verwacht bij Decathlon head office, voor een demo-sessie over de Shape booster legging en een bijhorende work-out.



De legging werd ontwikkeld om cellulitis aan te pakken, uiteraard op langere termijn. De broek heeft zones met noppen aan de binnenkant, ter hoogte van de billen en bips, en die noppen zorgen voor extra stimulatie tijdens het sporten. Het voelde wat vreemd om aan te trekken, maar eenmaal je de broek aan hebt, voel je het eigenlijk niet meer. De broek zit heel strak, zeker ook rond de buik waardoor het een verplattend effect heeft (woehoew J). Ben in elk geval benieuwd naar het resultaat op lange termijn. Ik hou jullie op de hoogte. Misschien moet ik alvast een ‘voor’ foto trekken ;-).




En nu weer terug naar een normale – weliswaar vernieuwde sportroutine:
Mét hier en daar een work-out videootje om de spiertjes te verstevigen en te shapen :). 

Bedankt Walkie Talkie en Decathlon!